اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل:

اعتکاف مجاهدت و مراقبت نفس است

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: اعتکاف به معنای حقیقی مجاهدت از نفس و مراقبت بیشتر از سقوط انسان در چاه ظلمانی نفسیات است.

اعتکاف مجاهدت و مراقبت نفس است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سارا حقی ظهر امروز در نشست با خواهران معتکف در اردبیل اظهار داشت: از این فرصت خودسازی و شناخت واقعی از خود باید بهترین استفاده را کرد چرا که فصل اعتکاف و ایام رجب استغفار دائم و ایام توبه نصوح است.

وی تصریح کرد: با عنایت خداوند ماه رجب و ایام‌البیض دیگری را تجربه می‌کنیم که این ایام سراسر نور و حکمت و هدایت است و باید در این مسیر قصد قربت کرده و از برخی کارها و حرکت‌های حرام دوری کنیم.

حقی اعتکاف و ایام رجب را بهترین فرصت برای خودسازی بیشتر و آماده‌سازی ماه رمضان توصیف کرد و افزود: ما باید قدر سه روز ایام اعتکاف را بدانیم و اجازه ندهیم این ایام بدون برداشت محصول و ثمربخشی لازم سپری شود.

این مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: در حالی غرق تجملات و وابستگی‌های دنیوی شده‌ایم که گاه از حقیقت انسان‌سازی و شناخت حقیقت حیات خود غافل شده‌ایم که ماه رجب و ایام اعتکاف فرصتی مناسب است تا بتوانیم در این زمینه برخی غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها را از خود دور کنیم.

وی به استقبال مناسب بانوان اردبیلی از ایام اعتکاف اشاره کرد و ادامه داد: در هفت مسجد شهرستان اردبیل خواهران متدین و مؤمن معتکف شده و اعمال عبادی اعتکاف را به جای می‌آورند.

به گزارش فارس، مدیر فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل مساجد قدس، المهدی حافظ، الزهرای آزادگان، نواب صفوی، ججین، سادات و ابوالفضل شهرک سبلان اردبیل را از مساجد تدارک دیده شده برای برپایی مراسم اعتکاف توصیف کرد.

حقی اضافه کرد: برنامه اعتکاف از اولین ساعات صبح فردا شروع می‌شود و تا 17 خردادماه در قالب برنامه‌های متنوع ادامه پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: برای برگزاری شایسته این برنامه امسال تدارک خوب فرهنگی، معنوی و قرآنی گرفته‌ایم که در این سه روز جلسات سخنرانی، ادعیه‌خوانی، تلاوت و ختم قرآن، مداحی و مولودخوانی انجام می‌شود.

حقی گفت: به مناسبت میلاد امام علی (ع) زیارتنامه حضرت امیر (ع) به همراه زیارت آل یاسین و ام داود و ویژه برنامه‌های گرامیداشت 13 رجب و نیمه‌رجب نیز با حضور سخنرانان، مبلغان و مداحان برگزار شده و خواهران معتکف از این برنامه‌ها لذت می‌برند.

وی حض واقعی از اعتکاف را توشه برداشتن برای روزها و ایام دیگر سال توصیف کرد و افزود: اگر بتوانیم از این ایام بهترین ذخیره و توشه را برداریم به یقین قادر می‌باشیم از فرصت پیش آمده برای سازندگی بیشتر استفاده کنیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول