اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

پروژه دشت فتحعلی به اهالی منطقه واگذار می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: با آماده شدن پروژه دشت فتحعلی برای واگذاری به صاحبان این مجموعه به نظر می‌رسد اولویت واگذاری با ساکنین منطقه است.

پروژه دشت فتحعلی به اهالی منطقه واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری ظهر امروز در جلسه کمیته کار گروه توسعه کشاورزی اردبیل با اشاره به تاخیر 10 ساله در تکمیل پروژه دشت فتحعلی اظهار داشت: در این زمینه بدون تصمیم‌گیری خاص کار گروه توسعه کشاورزی استان باید طبق ضوابط و مقررات و همچنین عرف محلی واگذاری زمین انجام شود و اگر در این مسیر مشکل خاص در پرداخت تسهیلات به متقاضیان و برخی مشکلات نظارتی و واگذاری بود در آن صورت کار گروه می‌تواند به صورت ویژه این موضوع را در دستور کار قرار دهد.

این مسئول با یادآوری اینکه برای واگذاری اراضی نیازی به دخالت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برخی اقدامات غیر‌ضرور وجود ندارد، افزود: ما با احصای ساکنین منطقه در قالب انفرادی و تعاونی می‌توانیم اراضی را واگذار کنیم و در کنار آن با پرداخت تسهیلات و همچنین بهره‌گیری از منابع آبیاری مدرن اهالی می‌توانند میزان تولید و عمل‌آوری محصولات‌شان را افزایش داده و در این منطقه به کشت و زرع و توسعه دامداری اشتغال یابند.

استاندار اردبیل تصریح کرد:‌ اگر صاحبان اراضی دارای سند رسمی باشند ما باید به قانون و مقررات عمل کنیم و در حوزه عرفی نیز مسایل مختلف را در نظر گرفته و با اعمال قوانین و مقررات حاکمیتی در واگذاری این اراضی دقت لازم را داشته باشیم.

صابری ابراز داشت: نباید کار 10 ساله را به مصوبه کار گروه توسعه کشاورزی گره بزنیم چرا که در صلاحیت این کار گروه و ادارات مختلف نیست که بتوانند برای افراد واجد شرایط در دشت فتحعلی اعمال محدودیت یا قانون خاص کنند، بلکه نحوه واگذاری باید طبق قانون انجام شود و ما با تکمیل شبکه اصلی می‌توانیم به شکل فردی و تعاونی به متقاضیان محلی و افراد دارای سند و نسق قانونی زمین مورد نظر را واگذار کنیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت احیای سوله‌های خالی و مرغداری‌های بلاتکلیف را خواستار شد و گفت: برای تعیین تکلیف این واحدهای معطل مانده نیاز به تسهیلات بیشتری نیز نیست و ما با تامین بخشی از تسهیلات مورد نیاز آنها می‌توانیم واحدهای پرورش مرغ و تخم‌مرغ را راه‌اندازی کنیم تا بخشی از نیازمندی‌های استان از این طریق برطرف شود.

استاندار اردبیل به توزیع متناسب طرح‌های اشتغالزایی در حوزه کشاورزی با پیش‌بینی تولید در سال‌های آینده اشاره کرد و گفت: از 311 طرح مصوب کار گروه بیش از یک سوم طرح‌ها مربوط به پروار‌بندی و بهسازی اماکن دامی است در حالی که وظیفه داریم متقاضیان را به سمتی هدایت کنیم تا از ظرفیت‌های خالی بیشترین بهره‌برداری شود.

صابری همچنین با راه‌اندازی مجموعه فرآوری محصول سیب‌زمینی در استان به همت سرمایه‌گذار بخش خصوصی به همراه دیگر اعضای جلسه موافقت کرد و افزود: در استان اردبیل ظرفیت تولید 700 هزار تن سیب‌زمینی را داریم که 110 تن آن صادر شده و مابقی در کنار مصرف داخلی مازاد به حساب می‌آید که برای بهره‌برداری درست از این محصول از سرمایه‌گذاران طرح فرآوری محصول سیب‌زمینی استقبال می‌کنیم.

وی در پاسخ به گله‌مندی از اعضای جلسه به ناموفق بودن طرح مشابهی در این زمینه در سال‌های گذشته ابراز داشت: در گذشته در این زمینه یک سرمایه‌گذار مجوز لازم به همراه زمین و سایر امکانات و تسهیلات را دریافت کرد اما هرگز پروژه آنها به مرحله تکمیل و بهره‌برداری نرسید که امروز این مجموعه به انبار قند حبه‌ای استان تبدیل شده که امیدواریم پرونده این واحد مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و علل این ناکامی مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: طرح ارائه شده جدید متفاوت‌تر از این پروژه است و باید با نگاهی مثبت این پروژه را مورد تصویب و تایید قرار داد تا سرمایه‌گذار بتواند با استفاده از ظرفیت تولید مازاد بر مصرف سیب‌زمینی استان کارخانه جدید فرآوری این محصول را راه‌اندازی کند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول