اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بویین ‌زهرا:

حلقه‌های معرفتی اعتکاف انسان‌ساز است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی بویین‌ زهرا گفت: حلقه‌های معرفتی اعتکاف انسان‌ساز است و باید برای تقویت آن پس از اعتکاف نیز تلاش کرد.

حلقه‌های معرفتی اعتکاف انسان‌ساز است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین ‌زهرا، حجت‌الاسلام مهدی عباسی در دیدار با جمعی از معتکفان شهرستان بویین‌ زهرا در مسجد جامع این شهرستان با بیان اینکه برپایی مراسم اعتکاف در مساجد موجب تقویت مبانی دینی و اعتقادی در جامعه می‌شود، اظهار کرد: دین مبین اسلام به همه انسان‌ها سفارش کرده که با انجام فریضه‌ها و اعمال صالح در راستای جلب رضایت خداوند متعال حرکت کرده و موجب سعادت جاودانه اخروی برای خود شوند.

عباسی افزود: خداوند متعال وعده داده است کسانی که در راه وی جهاد و کوشش کنند قطعا مورد رحمت و بخشایش قرار گرفته و در روز جزا سرافکنده و مأیوس نیستند.

وی با اشاره به حضور چشمگیر و گسترده جوانان در مراسم معنوی اعتکاف در سال‌های اخیر تصریح کرد: قطعا حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در مراسم و محافل دینی سبب خفت جبهه استکبار شده و آنان را در ورطه سقوط و انحطاط قرار می‌دهد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین ‌زهرا با بیان اینکه ایام اعتکاف زمان بسیار ویژه‌ای برای خودسازی و تقویت معنوی معتکفان است، تصریح کرد: معتکفان در روز‌های معنوی اعتکاف با بینش و تعمق بیشتر در احوال و امورات اخروی می‌توانند خود را به معنویات نزدیک کرده و موجب کمال روحی و دینی برای خویش شوند.

عباسی اضافه کرد: به جای آوردن اعمال مستحب در روزهای اعتکاف نیز در ترویج روحیه معنوی در بین معتکفان بسیار مؤثر بوده و موجب ایجاد فضای هرچه با فضیلت‌تر در این مراسم معنوی می‌شود.

وی با اشاره به لزوم اجرای برنامه‌های قرآنی و فرهنگی در روزهای برپایی اعتکاف در مساجد سراسر کشور عنوان کرد: باید از تمام نیروها و امکانات برای برپایی مراسم و محافل مختلف دینی در ایام اعتکاف استفاده کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین ‌زهرا اضافه کرد: برگزاری محافل پرسش و پاسخ دینی و حلقه‌های معرفتی در فضای اعتکاف بسیار ارزشمند و مفید است.

عباسی با بیان روایاتی از پیامبر اکرم پیرامون لزوم ترویج معارف و آموزه‌های دینی و معنوی در بین جوانان و نوجوانان بیان کرد: در دین مبین اسلام سفارش بسیار ویژه‌ای به امر فراگیری علوم و مباحث دینی شده که بر همه افراد و متولیان دینی واجب است تا با برنامه‌سازی مطلوب برای اشاعه فرهنگ اسلامی در جامعه تلاش و کوشش کنند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول