اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک:

حضور جوانان در اعتکاف از برکات انقلاب است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک گفت: حضور گسترده و پرشور جوانان در مراسم معنوی اعتکاف از برکات انقلاب اسلامی و مجاهدت‌های امام خمینی (ره) است.

حضور جوانان در اعتکاف از برکات انقلاب است

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: اعتکاف از مراسم‌هایی است که پیش از آغاز ماه مبارک رمضان به ارتقای معنویت در مردم کمک کرده و جامعه را پالایش معنوی می‌کند.

وی از اجرای برنامه‌های فرهنگی برای غنی‌سازی اوقات معتکفان در مساجد خبر داد و افزود: برگزاری گفتمان دینی با محوریت اعتکاف، حجاب اسلامی و مسائل مذهبی و معنوی، برگزاری مسابقه کتابخوانی نماز از کتاب "پرتوی از اسرار نماز" حجت‌الاسلام محسن قرائتی، برگزاری آموزش نماز برای رفع اشکال احتمالی نماز معتکفان و شبهات دینی و برگزاری مراسم سوگواری در شب حضرت زینب (س) از جمله برنامه‌هایی است که در سه روز اعتکاف برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به نقش اعتکاف در تطهیر درون و نورانیت قلب بیان کرد: اعتکاف بهترین فرصت برای خودسازی است که انسان می‌تواند خدایی شدن و قصد تقرب را در تمام کارها تمرین کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک ادامه داد: انسان با شرکت در اعتکاف می‌تواند خود را که در پیچ و خم مادیات غرق شده بازیابد، دل از غیر خدا بکند و کمی تفکر کند.

حسینی اذعان کرد: معتکف احیاگر سنت نبوی است چراکه می‌تواند روح بندگی و اطاعت را در خود احیا کند.

وی اضافه کرد: معتکف می‌تواند در ایام اعتکاف خود را وقف عبادت کرده و طعم میهمانی را بر سر سفره احسان و لطف الهی بچشد.

این مسئول گفت: معتکفان باید در مراسم اعتکاف تعلقات را در مسیر معبود حقیقی کنار گذاشته و عواطف را تحت قواعد توحیدی درآورده و در راه خدا هدایت کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک تصریح کرد: معتکفان می‌توانند در ایام‌البیض با قرآن کریم بیش از پیش مأنوس شده و با اقامه نماز با خشوع و خضوع گامی بزرگ در سلوک الی‌الله بردارند.

حسینی افزود: معتکفان هم‌نشینان صالحی هستند که فضای جامعه را با عطر معنویت عطرآگین می‌کنند، چراکه احیاگر و مروج سنت حسنه پیامبر (ص) هستند.

وی یادآور شد: از جمله اعمال ایام‌البیض می‌توان به قرائت ادعیه وارده، اعمال ام داوود، زیارت امام حسین (ع)، روزه و قرائت سور مبارک وارده در مفاتیح الجنان اشاره کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: تاکنون 250 نفر در مسجد ولی عصر (عج) شهر آبیک، 55 نفر در شهر خاکعلی، 45 نفر در مسجد جامع قشلاق، 70 نفر در مسجد امام حسین (ع) روستای حاجی تپه، 50 نفر در مسجد رضوی زیاران، 35 نفر در مسجد صاحب الزمان (عج) روستای خرم پشته، 15 نفر در مسجد امام حسین (ع) روستای ناصرآباد و 15 نفر در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) روستای کوندج برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف ثبت نام کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تا نماز مغرب و عشاء امشب بر تعداد افراد شرکت کننده افزوده شود.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول