اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین‌ زهرا مطرح کرد

نشر ویژگی‌های ائمه برای تحقق ارزش‌های دینی

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان بویین ‌زهرا گفت: باید با نشر ویژگی‌های ائمه در راستای تحقق ارزش‌های دینی در جامعه تلاش کرد.

نشر ویژگی‌های ائمه برای تحقق ارزش‌های دینی

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین ‌زهرا، حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه امام جمعه این شهرستان شب گذشته با جمعی از معتکفان شهرستان بویین‌ زهرا دیدار کرد.

امام جمعه بویین ‌زهرا در این دیدار که در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد، با بیان اینکه خداوند متعال اجر و پاداش عظیمی را برای معتکفان روزه‌دار در نظر گرفته است، اظهار کرد: قرآن کریم به مسلمانان نوید داده که تنها با اطاعت از دستورات خداوند متعال است که می‌توان به سعادت دنیوی و اخروی دست پیدا کرد.

زرینه افزود: کسانی که با جهاد در راه رضایت الهی گام برداشته و تلاش کنند قطعا در روز قیامت مورد عفو و رحمت الهی قرار گرفته و خداوند متعال به آنان پاداشی بسیار بزرگ را عطا می‌کند.

وی با بیان اینکه حضور اقشار مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان در مراسم معنوی اعتکاف بسیار ارزشمند است، بیان کرد: متولیان امور دینی و نیز مبلغان مذهبی باید با برنامه‌ریزی بیشتر و برپایی محافل قرآنی و معرفتی در ایام اعتکاف سعی و تلاش کنند تا زمینه برای بهره‌برداری هرچه بیشتر و بهتر معتکفان از فضای الهام‌بخش و روحانی اعتکاف فراهم شود.

امام جمعه شهرستان بویین ‌زهرا اضافه کرد: برگزاری حلقه‌های دینی و کلاس‌های آموزش مسائل اسلامی نیز باید از سوی متولیان امر اعتکاف در روز‌های برگزاری این مراسم معنوی از سوی متولیان امور فرهنگی و مذهبی پیگیری شود.

زرینه با اشاره به اینکه برپایی مراسم اعتکاف آثار و برکات معنوی بسیار فراوانی دارد، تصریح کرد: دستیابی به کمال روحی و رشد همه‌جانبه عقلانی از مهم‌ترین نتایج و برکات شاخص برای معتکفان است.

وی اضافه کرد: کسانی که سه روز در مسجد معتکف شده و اوقات خویش را با کسب فضائل و معارف دینی می‌گذرانند، قطعا به رشد و بالندگی روحی و روانی فراوانی در زندگی خویش دست پیدا می‌کنند.

امام جمعه شهرستان بویین‌ زهرا با اشاره به لزوم بستر‌سازی مناسب برای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ اسلامی در جامعه و به ویژه در بین جوانان، تصریح کرد: مبلغان و روحانیون وظیفه دارند تا با نشر هر چه بیشتر ویژگی‌های ائمه اطهار در راستای تحقق فرهنگ و ارزش‌های ناب دینی در جامعه تلاش کنند.

وی اضافه کرد: باید با برپایی محافل و کلاس‌های معرفتی و عقیدتی در سطح دانشگاه‌ها و مدارس در راستای مقابله با فرهنگ غیر اخلاقی و دینی غرب تلاش کرد.

امام جمعه شهرستان بویین‌ زهرا در خاتمه با ابراز امیدواری از گسترش برنامه‌ها و فعالیت‌های دینی و فرهنگی در این شهرستان تصریح کرد: قطعا با مجاهدت و سعی مضاعف اقشار مختلف مردم و مسئولان عرصه برای پیشبرد اهداف فرهنگی و اسلامی در جامعه مهیا می‌شود.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول