اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:

قاچاق رشد بزهکاری را به همراه دارد

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: افزایش میزان قاچاق با افزایش بزهکاری در جامعه ارتباط دارد.

قاچاق رشد بزهکاری را به همراه دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام محمد علی موسوی شامگاه یکشنبه در هشتمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آذربایجان غربی که با حضور معاون پیشگیری و هماهنگی سازمان‌های ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارز کشور و مسئولان استانی در سالن شماره یک استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، با اشاره به صدمات اجتماعی ناشی از قاچاق، اظهار داشت: قاچاق نه تنها سبب فلج شدن اقتصاد، رشد و تولید می‌شود بلکه رشد بزهکاری در جامعه را به همراه می‌آورد.
وی بر فرهنگ‌سازی در این زمینه تاکید کرد و افزود: فرهنگ سازی توسط رسانه‌ها و عموم مردم در زمینه کاهش جرائم ویژه قاچاق از مهمترین عوامل کنترل این امر می‌تواند باشد.
این مسئول تصریح کرد: مبارزه با قاچاق باید سرلوحه امور دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط قرار گیرد و این دستگاه‌ها با کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در این زمینه همکاری داشته باشند.
در ادامه این جلسه معاون امنیتی استاندار آذربایجان غربی ضمن ارائه گزارش‌هایی در ارتباط با کنترل نوارهای مرزی استان آذربایجان غربی، گفت: با پیگیری‌‌های انجام شده در زمینه کنترل مرزها درصد زیادی در کشفیات اقلام قاچاق از جمله لباس و البسه دست دوم، مواد آرایشی بهداشتی غیرمجاز، اقلام الکترونیکی، مشروبات الکلی و سلاح و مواد مخدر در سال جاری رشد داشتیم.
عیسی قنبری تصریح کرد: برای مبارزه با قاچاق باید قوانین را به درستی اجرا کنیم و این امر مستلزم آشنایی هر چه بیشتر به قوانین در این زمینه است.
وی افزود: در این میان نباید از فرهنگ‌سازی غافل ماند چرا که فرهنگ‌سازی به ویژه در نقاط مرزی بیشتر حائز اهمیت است.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول