اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار آبادان:

افزایش مطالعه با کاهش بزهکاری رابطه مستقیم دارد

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار ویژه شهرستان آبادان گفت: بین میزان مطالعه و کاهش بزهکاری و جرایم به ویژه در میان جوانان ارتباط مستقیمی وجود دارد.

افزایش مطالعه با کاهش بزهکاری رابطه مستقیم دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سید جعفر طباطبایی ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های شهرستان آبادان که در محل فرمانداری  و با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد اظهارداشت: افزایش میزان مطالعه در بین اقشار مختلف به ویژه جوانان باعث کاهش آمار بزهکاری و جرایم در جامعه می شود.
وی افزود: میزان مطالعه با کاهش هزینه‌ها در بخش‌های زیربنایی جامعه نیز رابطه مستقیم دارد.
معاون فرماندار ویژه آبادان با اشاره به اینکه باید با انجام کارهای فرهنگی آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در میان مردم صورت گیرد گفت: جوانان با روی آوردن به کتابخوانی به سمت مشکلات نخواهند رفت بنابراین باید ریشه و اساس کمبود مطالعه را یافته و برای آن برنامه‌ریزی کرده تا تأثیرات آن در درازمدت مشاهده شود.
طباطبایی خاطرنشان کرد: در شهرستان آبادان تحقیقات متعددی در زمینه کتابخوانی انجام شده و با وجود پیشرفت‌های نرم افزاری، کتاب هنوز اهمیت خود را در جامعه حفظ کرده و کتابخانه به یک مرکز اطلاع‌رسانی مورد نیاز جامعه تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه جلسات کتاب و کتابخوانی باید به طور مستمر برگزار شوند گفت: بهتر است در آینده از مسئولان دانشگاه‌ها نیز برای شرکت در این جلسات دعوت شود تا از این طریق به گسترش فرهنگ کتابخوانی کمک کنیم.
معاون فرماندار ویژه آبادان در ادامه گفت: از مدیران دستگاه‌ها می‌خواهیم تا تمام کارکنان خود و خانواده‌های آنان را به عضویت کتابخانه‌های شهر درآورند تا کتاب و فرهنگ مطالعه وارد خانه‌ها شده و با زندگی مردم عجین شود.
طباطبایی با نتیجه گیری از بحث های مطرح شده توسط حاضران در جلسه، مصوبات جلسه انجمن کتابخانه‌های شهرستان آبادان را به این شکل تشریح کرد: زمین‌های موردنیاز برای ساخت کتابخانه‌های بیشتر باید از سوی شهرداری اختصاص داده شوند تا در این مورد مشکلی بر سر راه توسعه کتابخانه‌ها وجود نداشته باشد.
وی افزود: اجرای طرح کتابخانه سیار و کتابخا‌نه مینیمال در ایستگاه‌های مکانیزه اتوبوسرانی که از سوی شهرداری آبادان پیشنهاد شده طرحی قابل اجرا و عملی است که چنانچه آغاز این طرح در هفته کتاب باشد تأثیر زیادی بر گسترش فرهنگ کتابخوانی خواهد داشت.
معاون فرماندار ویژه آبادان در پایان از انجمن کتابخانه‌های آبادان خواست تا بودجه لازم برای بروز رسانی کتابخانه‌ها را جمع آوری کرده و کتاب‌های موردنیاز را تأمین کند و همچنین با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما با آنها همکاری کنند تا شاهد رواج هرچه بیشتر کتابخوانی و فرهنگ سازی موثر در این زمینه باشیم.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول