به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، عبدالعلی دربندیزاده این پروژه را از طرحهای بلند مدت شهرداری ذکر و خاطرنشان کرد: تاکنون 20 درصد از خدمات شهری نوسازی شده است، که نوسازی این 20 درصد و مکانیزه کردن مابقی این خدمات، نیازمند طی یک پروسه طولانی مدت با همکاری و سرمایهگذاری بخش خصوصی است و شهرداری گام به گام و به مرور زمان سعی در انجام این کار دارد.
معاون خدمات شهری شهرداری، بیان کرد: شهرداری درصدد است برای حمل و پرس زبالههای شهر قزوین، 40 تا 50 دستگاه از ماشینآلات شش تا 15 تنی را تهیه کند.
دربندیزاده، خودروهای شش و هشت تنی را به علت عرض کم گذرگاهها، برای استفاده در بافت قدیم شهر و خودروهای 10 تنی را با کاربری در هسته اصلی و قسمتی از شمال شهر و خودروهای 15 تنی را برای مناطق شمال آزادراه، مینودر، کوثر، ملاصدرا و قسمتی از کمربندی شهید بهشتی مناسب دانست.
وی تامین اعتبارات مالی مورد نیاز را از شروط اصلی در تسریع روند کار اعلام و عنوان کرد: هر دستگاه خودروی کوچک 70 میلیون تومان، متوسط 150 و هر دستگاه در مقیاس بزرگ بیش از 200 میلیون تومان برای شهرداری هزینه در بر دارد و تهیه 50 دستگاه حدود 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
معاون خدمات شهری شهرداری قزوین، سهولت در جمعآوری و حمل پسماندهای شهری، حفظ بهداشت و پاکیزگی محیط زیست و افزایش سرعت کار را مهمترین ویژگیهای استفاده از این ماشینآلات دانست و در پایان ضمن تأکید بر ضرورت آموزش برای ارتقای فرهنگ شهروندان به منظور کاهش حجم زبالههای تولیدی، از مردم خواست تا با تغییر در الگوی مصرف خود، مجموعه شهرداری را در زمینه مدیریت پسماندهای شهری یاری کنند.
انتهای پیام/ی30/پ3003