اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین:

صبر زینب (س) پیام عاشورا را جهانی کرد

خبرگزاری فارس: معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین گفت: اوج صبر زندگی حضرت زینب (س) در سرزمین کربلا بود که ایشان با صبر در برابر همه مصائب و ناملایمت‌های کربلا توانستند پیام عاشورا را جهانی کنند.

صبر زینب (س) پیام عاشورا را جهانی کرد

حجت‌الاسلام‌ علی عباسی امروز به مناسبت وفات حضرت زینب (س) در گفت‌و‎‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: حضرت زینب (س) با سخنرانی‌های مقتدرانه بعد از واقعه کربلا لحظه‌ای از ترویج حقیقت اسلام و پیام عاشورا ابا نکرد و با تمام توانایی تلاش کرد تا بتواند با گفتن حقایق دشمنان اسلام را تسلیم کند.

وی با بیان اینکه صبر در برابر مشکلات یکی از بارزترین ویژگی‌های حضرت زینب (س) بود، بیان کرد: این بانوی بزرگوار با توکل به خداوند در تمام مراحل زندگی توانستند در برابر مصائب و مشقت‌های کربلا صبر و بردباری کنند تا پیام‌های عاشورا را به مردم بگوید و دشمنان اسلام را با این پیام‌ها شکست دهد.

عباسی تشنگی فراوان سربازان و فرزندان کاروان اهل‌ بیت (ع)، شهید شدن نیروهای امام حسین (ع) در جلوی چشم حضرت زینب (س) و بیماری سخت امام سجاد (ع) در کربلا را از جمله مصائب حضرت زینب (س) در کربلا عنوان و بیان کرد: اسارت زن و فرزندان اهل ‌بیت عصمت (ع) از دیگر مصائب این بانو در کربلا است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین افزود: حضرت زینب (س) در مدینه، مکه و کربلا با بینش و بصیرت الهی توانستند در برابر همه گرفتاری‌ها و مصائب زندگی صبر کنند تا دشمنان اسلام را با گفتن حقایق تسلیم کند.

*حضرت زینب (س) با بصیرت کاروان اسرا را مدیریت کرد

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین ادامه داد: بعد از شهادت امام حسین (ع) کاروان سالار کربلا حضرت زینب (س) بود که بعد از شهادت این امام بزرگوار مدیریت کاروان را به عهده گرفت و با این حال که اداره کردن و مدیریت این کاروان برای این بانوی بزرگوار مشکل بود ولی ایشان با تدبر و بصیرت توانستند کاروان را مدیریت کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه زنان و فرزندان اهل‌ بیت (ع) بعد از شهادت امام‌ حسین (ع) احساس تنهایی می‌کردند، گفت: یزید و مردم کوفه بعد از شهادت این امام بزرگوار احساس پیروزی و در شهرها جشن برپا کردند.

عباسی ادامه داد: حضرت زینب (س) در بین مردم کوفه واقعه تلخ کربلا، هدف شهادت امام حسین (ع) و یارانش و محکوم کردن جنایت‌های یزید در کربلا را با زبان رسا و فصیح سخنرانی کرد تا آنان بدانند چه اشتباهی کردند که فرزند رسول خدا (ص) را به شهادت رساندند.

وی با اشاره به حدیث امام سجاد (ع) مبنی بر اینکه "عمه من عالم غیر معلِّمه است"، گفت: حضرت زینب (س) دانشمندی است که علم و حقایق هستی را از خداوند دریافت کرد و به حقیقت هستی رسید و در صحنه‌های سخت کربلا با صبر فراوان، زمان‌شناسی دقیق، دفاع از ولایت توانستند شرایط  بحرانی کربلا را به خوبی مدیریت کنند.

*زینب (س) مطیع ولایت بود

وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) مطیع امام حسین (ع) بود و در واقعه کربلا ایشان با پیروی از ولایت در برابر آزار و اذیت‌های دشمنان اسلام مقاومت کرد، یادآور شد: بعد از شهادت امام حسین (ع) این بانوی بزرگوار مطیع ولایت امام سجاد (ع) شدند و از فرامین ایشان اطاعت می‌کردند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه حضرت زینب (س) یک زن کم‌نظیر در عالم است، بیان کرد: مادران شهدا در هشت سال دفاع مقدس به حضرت زینب اقتدا کردند و فرزندان خود را در مکتب اسلام تربیت و به جبهه‌ها اعزام ‌کردند تا در راه حفظ اسلام به شهادت برسند.

عباسی ابراز کرد: در شب عملیات رزمندگان مصیبت‌های شهدای کربلا را مرثیه‌خوانی می‌کردند تا با توسل کردن به ائمه‌اطهار (ع) بتوانند در راه اسلام جان‌فشانی کنند.

این مقام مسئول افزود: حضرت زینب (س) در 15 رجب سال 63 هجری قمری وفات کردند که سالانه بسیاری از عاشقان و ارادتمندان اهل‌بیت (ع) برای زیارت به مزار این بانوی بزرگوار به سوریه می‌روند.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول