اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

حضرت زینب (س) الگوی جامعه بشری است

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: زینب (س) الگوی همه جامعه بشری است و ظلم‌ستیزی او برای تمام زنان و مردان مجاهد دنیا یک درس بزرگ محسوب می‌شود.

حضرت زینب (س) الگوی جامعه بشری است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با تبریک سالروز میلاد حضرت زینب(س) اظهار داشت: یکی از عطایای الهی به بشریت وجود نازنین پیام‌آور عاشورا، حضرت زینب (س) است که عقیله بنی‌هاشم، نائبة‌الزهرا و شخصیتی است که در زمینه‌های مختلف معرفتی و عبادی درجه بسیار والایی دارد.

وی ادامه داد: زینب کبری (س) در مقام علمی در زمینه تفسیر و فهم قرآن شاگرد امیر مومنان (ع) است و در بیان احکام و تبیین مسائل والای اخلاقی، زبانزد خاص و عام در زمان خود بود.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: مردم مدینه در زمان وی یکپارچه به این حقیقت اذعان کردند که حضرت زینب (س) توانایی تفسیر کلام الهی را به خوبی دارد و می‌تواند احکام خدا را با بیان شیوا و رسا به قلب‌های آماده برساند.

وی گفت: او در کودکی آغوش پیامبر(ص) را لمس کرد و در سن چهار سالگی خطبه غراء فدکیه که مضامین بسیار عالی را در خود گنجانده ‌بود، به خوبی بیان می‌کرد و در عظمت وی همین بس که در سن چهار سالگی از راویان حدیث مادر بزرگوار خود بود.

رضوی‌مهر با بیان اینکه عبادت زینب (س) نیز یکی از مسائلی است که بری ما باید الگو باشد خاطر نشان کرد: زینب، زینت اسلام است چرا که او را زینت پدرش که فخر عالمیان است می‌خوانند، در نتیجه زینب نیز زینت اسلام و مسلمین خواهد بود.

وی افزود: بعد دیگر زندگی حضرت زینب(س) بعد عرفانی اوست که سبب شد در سختی‌ها از یاد خدا غافل نشود و پایداری خود را در دشوارترین صحنه‌ها از دست ندهد.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: اگر پایداری زینب (س) در عرصه مبارزه با جبهه کفر و نفاق نبود، هرگز عاشورا و کربلا با گذشتن سالیان متمادی اینگونه برای مردم قرن‌های بعد قابل درک نمی‌ماند.

وی بیان داشت: از خصائص حضرت زینب (س) جدیت در عرصه مبارزه با جبهه کفر و نفاق بود که خطبه‌های روشن‌گرانه او در تظلم‌خواهی برای شهدای کربلا در پشت دروازه کوفه هنوز هم طنین‌انداز است و سبب شده امروز زنان و مردانی که زیر ستم هستند، با الگوگیری از این حق‌طلبی در مسیر آزادیخواهی گام بر‌دارند.

رضوی‌مهر اضافه کرد: زینب (س) الگوی همه جامعه بشری است و ظلم‌ستیزی او برای تمام زنان و مردان مجاهد دنیا یک درس بزرگ محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این بانوی بزرگوار فرمانبری از ولایت و ایثارگری تا مرز فدا کردن تمام هستی در راه اسلام است که این موضوع در جریان وقایع کربلا متجلی شد.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اینکه حضرت زینب(س) پس از گذراندن تمام سختی‌ها در صحرای کربلا همه چیز را زیبا توصیف می‌کند، حکایت از روح بلند یک انسان تربیت ‌شده در خانه وحی دارد.

وی اظهار کرد: حجاب و عفت، مبارزات، امام‌محوری و عبادت که غم جانکاه روز عاشورا نیز نمی‌تواند سبب غفلت از آن شود، برای تمام زنان و مردان عالم الگوی مناسبی است.

رضوی‌مهر در پایان اذعان کرد: روز میلاد وی روز پرستار شد تا این قشر ارزشمند جامعه صبوری، عطوفت و دلسوزی را از آن اسوه حقیقی انسانیت بیاموزند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول