اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم:

ولایت‌پذیری ویژگی بارز حضرت زینب(س) است

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: ولایت‌پذیری و اطاعت محض از ولی زمان مهم‌ترین ویژگی شخصیتی حضرت زینب(س) است.

ولایت‌پذیری ویژگی بارز حضرت زینب(س) است

حجت‌الاسلام محمدصادق یوسفی مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س) اظهار داشت: حضرت زینب(س) شخصیت بزرگواری در تاریخ اسلام است که می‌تواند برای تمام افراد جامعه اعم از زن و مرد الگوی رسیدن به سعادت و رستگاری باشد.

وی ادامه داد: بیشترین شناختی که ما از این بانوی بزرگوار سلاله عصمت و طهارت پیدا کرده‌ایم به پس از واقعه عاشورا برمی‌گردد و در واقع می‌توان گفت اگر واقعه عاشورا نبود، بسیاری از ابعاد شخصیتی حضرت زینب(س) نهفته می‌ماند.

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم افزود: جامعه امروز ما در چند محور می‌تواند از حضرت زینب(س) درس بیاموزد که نخستین محور، عبادت وی است که حتی در بحرانی‌ترین شرایط نیز ترک نشد.

وی گفت: نقل شده که حضرت زینب(س) آنقدر به نماز شب عشق می‌ورزید که حتی در شب یازدهم محرم با همه سختی‌هایی که در روز عاشورا به او وارد شده بود، نماز شب خود را ترک نکرد.

یوسفی‌‌مقدم تصریح کرد: بنابراین تعبد و تحجد حضرت زینب(س) یکی از بارزترین ویژگی‌های این شخصیت بزرگوار است که برای مرد و زن می‌تواند الگو باشد.

وی ابراز کرد: ویژگی دیگر حضرت زینب(س) شجاعت و شهامت وی است که در میان زنان این ویژگی زینب(س) بسیار شاخص و بارز بود.

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم یادآور شد: حضرت زینب(س) در مقام ایستادگی در برابر ظلم و ستم بسیار پایدار و استوار بود و تعداد زیاد دشمنان نتوانست او را از پیروی از ولایت منصرف کند.

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) با استقامت و نشان دادن صبر بی‌بدیل در برابر دشمن در مسیری که امام حسین(ع) آغاز کرد، جریان کربلا را به یک مکتب جاوید و اثرگذار در تاریخ تبدیل کرد.

یوسفی‌مقدم افزود: در جریان حادثه عاشورا حضرت زینب(س) صبری از خود نشان داد که بازگو کردن آن برای تمام زنان و مردان می‌تواند بسیار درس‌آموز باشد.

وی گفت: در روز عاشورا هر چند که مصیبت بسیار زیاد بود و حضرت زینب(س) بسیاری از عزیزانش را از دست داد، اما هیچ‌گاه صبر از کفش نرفت و وظایف خود را در آن شرایط حساس فراموش نکرد.

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم اظهار کرد: حضرت زینب(س) با پیام‌رسانی واقعه عاشورا این واقعه را برای همیشه زنده نگه‌ داشت و پیام شهیدان را به جامعه بشری منتقل کرد.

وی ادامه داد: نکته دیگر در زمینه شخصیت حضرت زینب(س) و سیره وی، ولایت‌پذیری و اطاعت محض از ولی زمان خود بود به این معنا که وی به طور کامل از امر امام زمان خود در تمام وقایع پیروی می‌کرد.

یوسفی‌مقدم در پایان خاطر نشان کرد: اگر تلاش‌های حضرت زینب(س) برای پیام‌رسانی واقعه عاشورا نبود، شاید امروز ما اطلاعات بسیار کمی از واقعه عاشورا داشتیم و این آثار و برکات برای این حادثه اتفاق نمی‌افتاد.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول