اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات خرمشهر:

خطبه‌های زینب یزید و ابن‌زیاد را به زانو درآورد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر گفت: خطبه‏ها و پیام‏های حضرت زینب(س) بود که انقلاب کربلا تا درون کاخ یزید در شام پیشرفت و یزید و ابن‌زیاد را به زانو در آورد.

خطبه‌های زینب یزید و ابن‌زیاد را به زانو درآورد

حجت‌الاسلام احمد علوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: زینب(س) نام آشنایی است که دور آن را هاله‏ای از اوصاف نیک و برتر احاطه کرده است.

وی افزود: صبر زینب (س) زبانزد دوست و دشمن بوده و وفای آن نیز بر کسی پوشیده نیست.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر تصریح کرد: آن حضرت با تحمل رنج‌آورترین حادثه‏ها و اهدای جوانان خود به راه حقانیت، وفایش را به برادر و امام خویش ثابت کرد.

وی اضافه کرد: دانش و بصیرت زینب (س) نیز برای همه مشهود است چرا که با خطبه‏ها و پیام‏های او بود که انقلاب کربلا تا درون کاخ یزید در شام پیشرفت و یزید و ابن‌زیاد را به زانو در آورد.

علوانی خاطر نشان کرد: تدبیر آن حضرت بود که کاروان اسرا را با سربلندی به مدینه رساند، و در طول اسارت عزت و سربلندی را، عبادت و عرفان را، حیا و عفت و پاکدامنی و نجابت را به نمایش گذاشت.

وی ادامه داد: کلمات و فرمایشات گهربار آن حضرت در خطبه‌هایى که از وی روایت شده، خود قوی‌ترین دلیل بر کمال فصاحت و بلاغت آن بانوى بزرگوار است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر همچنین عنوان کرد: زینب (س)، تربیت شده پدری است که در اوج شجاعت و قهرمانی، از بالاترین حد حیا برخوردار است و اوج حیای آن مادر پاکدامن و این پدر دلاور را هنگام خواستگاری علی (ع) از زهرا(س) می‏بینیم که جز سکوت محض هیچ نمی‏گویند.

وی ادامه داد: از این دو دریای حیا و پاکی شیرزنی چون زینب (س) که مجسمه حیا است به وجود می‏آید و این والدین معصوم سخت از مرز حیا و عفت او پاسداری می‏کردند.

علوانی با اشاره به اینکه پیروی از مسیر حقانیت زینب (س) باید امروز الگوی زندگی جوانان به‌ویژه دختران و زنان قرار گیرد، گفت: امیدواریم با گام گذاشتن در راه سعادت زندگی ائمه بتوان خوشبختی دنیوی و اخروی را از آن خود کنیم.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول