خدابخش نجفزاده امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیتهای اجرایی کمیتههای شهرداری اظهار کرد: جلسات داخلی، از سوی کمیته خدمات شهری و رفاه عمومی با حضور 27 اداره استان برای تامین رفاه حال زائران در ایام 14 و 15 خرداد برگزار شده است.
وی خاطر نشان کرد: در این جلسات مشکلات زائران و کاروانها را کارشناسی کرده و نسبت به رفع بیشتر آنها تا حد امکان تلاش کردیم.
معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به برنامهریزی در خصوص کاروانهای موجود در پارکسوارها گفت: زائران کاروانها به طور معمول اطلاع چندانی از شهر ندارند، بنابراین مشکلاتی برای آنها ایجاد میشد.
وی ادامه داد: در ایام 14 و 15 خرداد، کارتهای رنگی گمشدگان به عنوان کارت راهنمای زائر در سه رنگ سبز مخصوص جمکران، آبی مخصوص پارکسوار جنوبی و قرمز ویژه پارکسوار شمالی توزیع شد تا گمشدگان سریعتر بتوانند مکان خود را پیدا کنند.
نجفزاده عنوان داشت: دو پارکسوار جنوبی و شمالی ویژه استقرار اتوبوس اطراف حرم حضرت معصومه(س) وجود دارد که در این ایام به طور کامل مورد استفاده قرار گرفت.
وی تصریح کرد: همچنین برای گمشدگان این امکان فراهم شده بود تا با سامانه 137 در هر مکان تماس گرفته و در زمینه پیدا کردن مسیر خود اطلاعات لازم را کسب کنند.
معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به آمادهباش نیروها در ایام 14 و 15 خرداد گفت: 2 هزار و 500 نفر نیرو و 250 دستگاه خودروی سبک، سنگین و نیمه سنگین در این ایام آمادهباش بودند.
وی خاطر نشان کرد: بیش از هفت تن کیسه زباله برای مشارکت زائران در زمینه پاکسازی اطراف حرم در ایام 14 و 15 خرداد توزیع شد.
نجفزاده یادآور شد: استقرار ایستگاههای صلواتی، شستوشوی تابلوها و المانهای شهری، مازوتپاشی در برخی از پارکسوارها، نصب بنر، آمادهباش اکیپهای ویژه مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری و غرفههای مختلف از جمله اقدامات معاونت خدمات شهری شهرداری قم بوده است.
انتهای پیام/و20/د1000