اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبادان:

حجاب حضرت زینب از بارقه‌های شخصیتی ایشان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان گفت: حجاب و پوشش نوه گرامی پیامبر اسلام از دیگر بارقه‌های شخصیتی آن حضرت است.

حجاب حضرت زینب از بارقه‌های شخصیتی ایشان است

آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: نام حضرت زینب (س) که تشکیل شده از دو قسمت "زینت" و "اب" به معنای پدر است نشان دهنده کرامات والا و ابعاد وجودی آن حضرت بوده که چنین نامی را برایش انتخاب کرده‌اند.

وی افزود: حضرت زینب (س) تنها آیاتی از ابعاد وجودی امیر مؤمنان علی (ع) را در هویت خویش ندارد بلکه به حق، زینت مادری چون فاطمه زهرا (س) را در شخصیت خود برای تاریخ ثبت کرده‌ که روشنی راه آیندگان است.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) مظهر عاطفه، عفاف و حمایت از حق بوده و می‌توان مهمترین جلوه شخصیت وی را که در دخت بزرگوارشان نمود چشم‌گیر دارد، حمایت از امامت و ولایت عنوان کرد.

* حضرت زینب دنباله‌رو راه مادرش فاطمه (س) بود

وی اضافه کرد: حضرت فاطمه (س) در حمایت از ولایت پهلوی شکسته و جان گرانبهایش را تقدیم اسلام کرده و حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا با شجاعت و نزدیکی به میدان جنگ نشان داد که راه مادر گرامیش را شجاعانه و با استقامت ادامه می‌دهد.

محمدی اصفهانی ادامه داد: دخت امیر مؤمنان (ع) با حضور در میدان جنگ و مقاومت در برابر حوادث دلخراش و دیدن برادر گرامی‌‌اش با پیکر تکه تکه شده همچنان در کمال شجاعت نقش ترمیم کننده و آرامش دهنده خود را به دشمنان ثابت کرد.

* فصاحت و بلاغت خصیصه بارز زینب (س) بود

وی در خصوص ابعاد دیگری از شخصیت زینب کبری (س) عنوان کرد: مدیریت قوی آن حضرت در حمایت از زنان و کودکان حادثه کربلا و پرستاری از برادر بزرگوارشان امام سجاد (ع) در طول سفر به دمشق با وجود حضور دشمنان در کنار کاروان اسیران حادثه دشت نینوا، برگی جدید در تاریخ مقاومت زنان آزاده جهان ثبت کرد.

امام جمعه آبادان در خصوص فصاحت و بلاغت کلام این بزرگوار گفت: سخنرانی حضرت زینب (ع) بین مردم دمشق در زمانی که کاروان ایشان به اسارت وارد شهر شدند چنان بود که مردم تصور کردند صدای پیامبر اسلام در شهر پیچیده و همه برای دیدن این خطیب بر سر انگشتان پای خود ایستادند.

وی ادامه داد: حجاب و پوشش نوه گرامی پیامبر اسلام از دیگر بارقه‌های شخصیتی آن حضرت است که وی را به‌عنوان الگویی در بین زنان و دختران جهان به خصوص کشور اسلامی ایران بارز می‌کند.

محمدی اصفهانی در خصوص مقاومت و پایداری دخت بزرگوار حضرت زهرا (س) عنوان کرد: همه شما واقف هستید که مصیبت‌های واقعه کربلا آنچنان بزرگ بود که لعنتی ابدی را برای دشمنان امام حسین (ع) در تاریخ ثبت کرد اما حضرت زینب(س) با صبر و پایداری خود بزرگترین جلوه از نهضت عاشورا را برای همگان به یادگار گذاشت.

* اگر حضرت زینب (س) نبودند پیام عاشورا منتقل نمی‌شد

وی ادامه داد: بزرگترین و تأثیرگذارترین قسمت شخصیت حضرت زینب (س) که برای همه پویندگان راه حق به‌عنوان الگو ثبت شده، پیام‌رسانی ایشان است زیرا هر انقلابی از دو وجه خون و مقاومت، پیام‌رسانی و افشاگری تشکیل می‌شود و انتقال پیام عاشورا بر دوش دخت امیر مؤمنان(ع) بود که به خوبی این وظیفه را به انجام رساند.

امام جمعه آبادان در پایان با اشاره به پوشش حضرت زینب (س) گفت: رعایت الگوی پوششی آن بزرگوار برای دختران و زنان ما نشانی از رسیدن به راه برتر است که می‌تواند دوری از فرهنگ غرب و نزدیکی به فرهنگ اسلامی را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول