اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول آموزش اداره کل انتقال خون مازندران:

در مازندران کمبود خون نداریم

خبرگزاری فارس: مسئول آموزش اداره کل انتقال خون مازندران گفت: در حال حاضر کمبود خون در استان وجود ندارد و تنها منبع دریافتی خون، مردم هستند.

در مازندران کمبود خون نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علیرضا رستمیان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از ایجاد سیستم مراقبت از خون در تمامی بیمارستان‌های استان تا شش ماهه اول سال 91 خبر داد و گفت: بر اساس این سیستم در هر بیمارستان، یک پزشک ارشد مراقبت از خون مستقر می‌شود.

وی بیان داشت: این پزشک موظف است عوارض خون و فرآورده‌های آن را بعد از تشخیص و تایید به دفتر مراقبت از خون و هموپژولدنس ارسال کند.

این مسئول نخستین گام برای استقرار سیستم مراقبت از خون را آشنایی کادر درمانی دانست و اظهار داشت: این سیستم آموزشی با اقدامات اصلاحی و نظارت ویژه زنجیره خون و فرآورده‌های خون را ارتقا می‌بخشد و در رتبه‌بندی و اعتبار بخشی مراکز درمانی لحاظ می‌شود.

مسئول آموزش پایگاه انتقال خون مازندران تصریح کرد: تاکنون این روند در بیمارستان‌های امام علی(ع) آمل، بهشهر،  فاطمه الزهرا (س)  و امام خمینی (ره) ساری انجام شده است و در هفته آینده نیز در مراکز درمانی شهرهای نور و بوعلی سینای ساری انجام می‌شود.

وی از برگزاری همایش آموزش سیستم مراقبت از خون در مرکز آموزشی در مرکز  درمانی امام خمینی(ره) ساری خبر داد و گفت: همایش آموزش سیستم مراقبت از خون با هدف حفظ سلامت دریافت‌کنندگان خون و استفاده‌کنندگان ازخون و  فرآورده‌های خونی در این مرکز درمانی برگزار شد.

وی گفت : براساس این سامانه عارضه‌های خونی بعد از شناسایی و مستندسازی تجزیه و تحلیل می‌شود و اقدامات لازم برای جلوگیری از موارد مشاهده شده انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این فرایند آموزشی با همکاری وزارت بهداشت و سازمان انتقال خون انجام می‌شود، افزود: این سیستم از ابتدای زنجیره انتقال خون تا آخرین حلقه تزریق خون و فرآورده‌های آن را شامل می‌شود.

رستمیان درباره چگونگی مستندسازی عارضه خونی و فرآورده‌های آن گفت: هدایت و ارتقای تزریق خون در بیمارستان‌ها یکی دیگر از اهداف سیستم مراقبت از خون است.

این مسئول تصریح کرد: بعد از اتمام آموزش در تمامی بیمارستان‌ها، این سیستم عملیاتی می‌شود..

مسئول آموزش پایگاه انتقال خون مازندران از ارائه آموزش به تمامی حاملان خون مراکز درمانی استان خبر داد و گفت: خون و فرآورده‌های آن فقط تحویل این افراد می‌شود.

رستمیان در ادامه سخنانش به کم نبودن خون و فرآورده‌های آن در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کمبود خون در استان وجود ندارد و تنها منبع دریافتی خون، مردم هستند.

وی با بیان اینکه میزان دریافت خون از استان‌های دیگر نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: مردها چهار بار و خانم‌ها سه بار در طول سال می‌توانند خون خود را اهدا کنند.

مسئول آموزش پایگاه انتقال خون مازندران داشتن 17 سال، 50 کیلوگرم وزن و ارائه کارت ملی برای کسانی که بار نخست اقدام به اهدا خون می‌کنند را الزامی دانست.

انتهای پیام/ر20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول