اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان خبر داد

راه‌اندازی نمایندگی بانک خون بندناف در اربیل عراق

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی کردستان از راه‌اندازی بانک خون بند‌ ناف رویان در اربیل عراق در آینده نزدیک خبر داد.

راه‌اندازی نمایندگی بانک خون بندناف در اربیل عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حمیدرضا مجردی ظهر امروز در دهمین گردهمایی سراسری روسا و معاونان جهاد دانشگاهی در سنندج اظهار داشت: در حال حاضر نمایندگی بانک خون بند‌ ناف در تمامی شهرستان‌های کردستان فعال است و به محض تولد نوزادان از آنها نمونه‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پس از خون‌گیری بند ناف نمونه خون گرفته شده به بانک خون رویان ارسال می‌شود، افزود: با راه‌اندازی این نمایندگی‌ها شاهد افزایش میزان قابل توجه خون‌گیرها در سطح استان هستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان در ادامه به اقدامات حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی در سطح استان نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا زیر نظر این نهاد فعال و در زمینه اطلاع‌رسانی بسیار خوب عمل می‌کنند.

به گفته وی، با منطقه‌ای شدن خبرگزاری ایسنا در سال گذشته میانگین خبرهای روزانه آن به 30 خبر در روز رسیده است.

مجردی از کسب رتبه 11 خبرگزاری ایکنا در سطح کشور خبر داد و افزود: جهاد دانشگاهی توانسته در تمامی شوراهای فرهنگی استان کردستان نیز حضور فعال داشته باشد.

وی افزود: جهاد دانشگاهی با برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی توانسته تعامل خوبی با دانشگاه‌ها سطح استان برقرار کند.

به گفته مجردی، راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران که یک ماه پیش افتتاح شد از دیگر اقدامات جهاد دانشگاهی واحد کردستان است.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان از دانشجویان به عنوان مخاطب اصلی این صندوق نام برد و گفت: راه‌اندازی دو مرکز تخصصی GIS و آب و خاک در استان نیز از دیگر اقدامات جهاد دانشگاهی در کردستان است.

* اجرای 30 طرح پژوهشی

مجردی از انجام 30 طرح پژوهشی توسط جهاد دانشگاهی در سال گذشته در سطح استان خبر داد و افزود: در حال حاضر در همه شهرستان‌های استان به جز شهرستان‌های سروآباد و دهگلان مرکز جهاد دانشگاهی فعال است.

وی از ارائه آموزش‌های کوتاه مدت در 10 مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی در سطح استان خبر داد و  خاطرنشان کرد: در بحث آموزش‌های بلند‌مدت نیز با راه‌اندازی مرکز علمی کاربردی 640 نفر در مقطع کاردانی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان در پایان به تخصیص 200 میلیون تومان اعتبار از محل توسعه فرهنگی استان به ساختمان انتشارات جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار مورد نیاز تاکنون فقط اسکلت این ساختمان بناشده است.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول