اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران:

توسعه فرهنگ اسلامی نشأت گرفته از افکار امام است

خبرگزاری فارس: معاون سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: توسعه فرهنگ اسلامی و بیداری اسلامی نشأت گرفته از افکار و آرمان‌های امام خمینی(ره) است که در کالبد همه اسلام‌خواهان و آزادی‌خواهان جهان دمیده شده است.

توسعه فرهنگ اسلامی نشأت گرفته از افکار امام است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهرم رضا مؤمنین صبح امروز در همایش نظریه بیداری اسلامی در اهرم اظهار داشت: حضرت امام(ره) در وصیت‌نامه الهی سیاسی خود به صراحت بر نجات ملت‌های مسلمان و همه مستضعفان جهان با قیام و انقلاب در برابر حکام ظالم و مستکبر اشاره کرده است.

وی افزود: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را جریان فرهنگی ذکر می‌کرد که به سایر نقاط جهان صادر خواهد شد و محدود کردن آن در داخل مرزهای ایران اسلامی را غیرممکن می‌دانست.

مؤمنین خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی از همان ابتدا تاثیرات فراوانی را در ملل اسلامی به جای گذاشت و دیری نپائید که به‌عنوان الگوی کشورهای اسلامی منطقه بدل شد.

وی عنوان کرد: توسعه فرهنگ اسلامی کنونی و بیداری اسلامی نشأت گرفته از افکار و آرمان‌های والای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است که در کالبد همه اسلام‌خواهان و آزادی‌خواهان جهان دمیده شده است.

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران و دکتر معالج حضرت امام خمینی(ره) در بخشی از سخنان خود به بیان شخصیت امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: آن حضرت در هیچ زمانی عمر خود را به بطالت نمی‌گذراند و در اکثر اوقات همزمان به چندین کار مشغول بود.

وی ادامه داد: انس با قرآن، حب اهل‌بیت و ترک گناه از ایشان شخصیت بی‌نظیری در شناخت حدود الهی و عمل به احکام اسلامی ساخته بود.

امام جمعه اهرم نیز در این همایش به تبیین شخصیت والای امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: حضرت امام‌خمینی (ره) با بهره‌گیری از معارف اسلامی و سیره نبوی با انقلاب اسلامی راه آزادی و آزادگی را به ملل مسلمان و مستضعف جهان نشان داد.

حجت‌الاسلام عیسی راستگو افزود: امروز اندیشه‌های امام خمینی (ره) که در جمهوری اسلامی ظهور کرده است، به‌عنوان الگویی برای ملل اسلامی بدل شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: قیام ملت بحرین نیز به مدد وحی الهی و به خون‌بهای شهیدانش به پیروزی برسد و دست خودفروختگان عرب از این ملت مظلوم کوتاه شود.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول