اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

امام راحل ‌با سیاست‌بازان مبارزه می‌کردند‌

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت قم گفت: در نظام اسلامی ما افرادی که دچار سیاست‌بازی باشند مطرود می‌شوند.

امام راحل ‌با سیاست‌بازان مبارزه می‌کردند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری صبح امروز در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران که از طرف نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان و تولیت آستان قدس رضوی در محل رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شده بود، اظهار داشت: بعضی‌ها از ابتدای نهضت امام راحل(ره) می‌گفتند که باید سیاست را برای سیاست‌بازان گذاشت.

وی افزود: یکی از ارمغان‌های امام خمینی(ره) برای ملت ایران و جامعه اسلامی پیوند اسلام و سیاست بود.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه قم با بیان این که ایشان سیاست‌‌بازی را نهی کرده بودند، عنوان داشت: امام راحل(ره) سیاست را به متن اسلام برگرداند و با سیاست‌بازان مبارزه کرد.

وی با اشاره به دیگر ارمغان‌های امام خمینی(ره) برای ملت ایران یادآور شد: از جمله مهم‌ترین ارمغان‌های ایشان برای نظام اسلامی میراث بزرگ ایشان بود.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی سال‌ها‌ست که در تلاش هستند تا این میراث را به نابودی بکشانند، یادآور شد: با این حال امروز رهبر فرزانه و رشید انقلاب اسلامی در ادامه راه پیر جماران 23 سال زیبا و عالی کشور را اداره کرده است.

وی خودباوری را از دیگر ارمغان‌های امام خمینی(ره) برای ملت دانست و یادآور شد: مردم ما نیاز به رهبر و مقتدا داشتند تا بتوانند این خود‌باوری را به ‌دست آورند.

عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه این خودباوری در دوران قبل از انقلاب جای خود را به وابستگی به دولت‌های غربی داده بود، تصریح کرد: امروز دانشمندان ما در رتبه‌های اول کشورهای منطقه در زمینه‌های مختلف قرار گرفته‌اند که تمام اینها مرهون ولایت‌فقیه و درسی که امام خمینی(ره) به مردم آموخته است.

وی با اشاره به موج معنویت امروز جامعه و نظام اسلامی متذکر شد: در حال حاضر اعتکاف امروز با اعتکاف‌های گذشته به هیچ وجه قابل قیاس نیست.

حسینی‌بوشهری با تاکید بر اینکه این معنویت را امام خمینی(ره) به کشور برگرداند، خاطرنشان کرد: امام راحل(ره) هم‌چنین تفسیر جدیدی از واژه انتظار برای جامعه بشری به ارمغان آورد.

وی به سخنان مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در حرم این بزرگوار اشاره کرد و بیان داشت: ایشان ترس دنیای غرب را از ایران اسلامی و نه ایران هسته‌ای دانستند.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول