اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

دشمن‌شناسی و جریان‌شناسی از درس‌های بزرگ امام است

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: دشمن‌شناسی، حق و باطل‌شناسی و جریان‌شناسی از درس‌های بزرگ امام راحل است.

دشمن‌شناسی و جریان‌شناسی از درس‌های بزرگ امام است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی امروز در سخنانی به مناسبت بیست و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل و سالگرد قیام 15 خرداد اظهار داشت: امام راحل در راه مبارزه و مقابله با نظام‌های شیطانی از تقدیم نمودن عزیزان خود نیز کوتاهی نکرد و درس ایثار و خودباوری را به همگان آموزش دادند.

وی ادامه داد: اگر امروز اندیشمندان و دانشجویان کشور در عرصه‌ها و صحنه‌های علمی عاشقانه و مشتاقانه حاضر و فعالیت می‌کنند به خاطر درس‌هایی است که از امام بزرگوار خویش آموخته‌اند.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: امام راحل همه را به وحدت در مبارزه دعوت کردند و در اوایل انقلاب همه شیعه و سنی، کرد، لر، بلوچ و ترک، عرب و عجم با هماهنگی و انسجام موفق به کسب توفیقات الهی شدند.

وی با بیان اینکه یکی از درس‌های بزرگ امام راحل دشمن‌شناسی، حق و باطل‌شناسی و جریان‌شناسی است، یادآور شد: اگر قرار بود با نگاه‌های شخصی و گروهی حرکت کنیم امام بسیاری از افرادی را که با ایشان بوده و گاه لقب فرزند امام می‌گرفتند را کنار نمی‌گذاشتند و به مردم معرفی نمی‌کردند.

وی توجه به کرامت انسان‌ها را یکی دیگر از درس‌های امام به ملت‌ها ذکر و تاکید کرد: نگاه به افراد جامعه، باید کریمانه و با مهربانی و عطوفت باشد.

استاندار هرمزگان اظهار امیدواری کرد "در سایه این درس‌های بزرگ، حکیمانه، جوانمردانه و پیامبرگونه امام راحل، که ایشان را در تاریخ جاودانه ساخت و در سایه رهبری و زعامت مقام معظم رهبری بتوانیم با عمل به این آموزه‌ها روز به روز شاهد دست‌آوردهای بزرگ و تحقق اندیشه‌های الهی و عرفانی اسلام و انقلاب باشیم".

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قیام 15 خرداد 42 افزود: به اعتراف اندیشمندان و تحلیل‌گران اندیشه‌های سیاسی، مذهبی و اجتماعی امام خمینی(ره) بزرگ‌ترین و بنیادی‌ترین هدف آن حضرت در طول مبارزات ایشان بوده است.

وی ادامه داد: امام راحل این هدف را برای ملت‌ها و آزادی خواهان باقی‌ گذاشت تا با مبارزات خود به آن دست یابند.

استاندار هرمزگان بیان کرد: ملت بزرگ ایران از ایشان درس‌های بزرگی مانند خودباوری، ایثار، در صحنه بودن، مقاومت، شجاعت و عمل به تکلیف را آموخت.

وی اشاره کرد: عمل، کار و تلاش خالصانه و زندگی برای رضای خدا اولین و مهم‌ترین درس از زندگی ایشان است که باید به آن توجه داشته باشیم.

عزیزی تاکید کرد: ملت ایران در صحنه بودن، تحمل سختی‌ها، وارد عرصه‌های خطرناک شدن و ایثار را از امام خویش به خوبی آموختند.

انتهای پیام/ع10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول