اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از مسئولین

یادواره شهدای 15 خرداد بانه برگزار شد

خبرگزاری فارس: یادواره شهدای 15 خرداد 63 بانه عصر امروز با حضور جمعی از مسئولین، خانواده شهدا و مردم در این شهرستان برگزار شد.

یادواره شهدای 15 خرداد بانه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد 63 شهرستان بانه و همچنین گرامیداشت ارتحال امام(ره) که با حضور جمعی از مسئولین و خانواده‌های شهدای این شهرستان برگزار شد، از امام‌خمینی(ره) به‌عنوان بی‌نظیرترین شخصیت معنوی و سیاسی نام برد و اظهار کرد: سیره اخلاقی و نحوه حکومت‌داری امام‌خمینی(ره) بهترین الگو برای جهانیان در قرن حاضر است.

به گفته ماموستا عبدالرحمان خدایی، درست در زمانی که دنیا بر طبل بی‌دینی می‌کوبید و ارزش‌های دینی و اسلامی مسلمانان یکی پس از دیگری به فراموشی می‌رفت، امام انقلابی را بر پایه دین و دیانت بنا نهاد و با این اقدام ارزشمند اسلام را از حاشیه به بطن جامعه ایران کشاند.

وی خاطرنشان کرد: در سایه انقلابی که امام(ره) با عنایات خدا و پشتیبانی مردم انقلابی را به پیروزی رساند که در سایه آن دین و دینداری در جهان احیا و مسلمانان عزت خود را بار دیگر به‌دست آوردند.

به گفته ماموستا خدایی، امام راحل(ره) با انقلاب خود دست اجانب را از ایران اسلامی کوتاه و مسیر رشد و توسعه همه‌جانبه آن را هموار ساخت.

وی با بیان اینکه نهال پر ثمر انقلاب اسلامی ایران در خرداد 42 به‌دست امام راحل کاشته و در بهمن 57 جوانه زد، افزود: انقلاب ارزشی امام(ره)‌ امروز با گذشت 33 سال از عمرش به درختی تنومند و پرثمری تبدیل شده که تمام مسلمانان جهان از برکتش بهره‌مند هستند.

امام جمعه بانه اضافه کرد: بیداری اسلامی امروز در جهان که زمینه فروپاشی کانون‌های ظلم و ستم را یکی پس از دیگر فراهم نموده و جهان اسلام را قدرتمندتر می‌کند به برکت انقلاب ارزشمندی است که در سال 57 به فرمان امام در ایران شکل گرفت.

ماموستا خدایی نحوه حکومت‌داری امام(ره) را یکی از مهم‌ترین دلایل زنده‌ نگهداشتن یاد و خاطره امام(ره) در اذهان مردم ایران و حتی جهان دانست و گفت: اگر هر ساله در سالگرد سفر ملکوتی امام(ره) هزاران عاشق و دلباخته با پای پیاده به حرم ایشان می‌روند به‌دلیل عمق عشق و علاقه این ملت و حکومت‌داری الهی امام(ره) است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به واقعه 15 خردادماه سال 63 شهرستان بانه اشاره کرد و گفت: زنده‌ نگهداشتن یاد و خاطره شهدای 15 خرداد 63 بانه در حقیقت زنده‌ نگهداشتن ارزش‌هاست.

وی به ولایت‌مداری مردم شهرستان بانه در دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب اشاره کرد و گفت: مردم شهیدپرور این شهرستان با تقدیم بیش از 800 شهید گلگون‌کفن وفاداری خود را به نظام ثابت کردند.

ماموستا خدایی در ادامه توسعه و پیشرفت کنونی کشورمان را مدیون ایثارگری، ازخودگذشتگی و رشادت‌های رزمندگان در دوران هشت ساله تحمیلی دانست و گفت: این وظیفه همه ملت ایران است که در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا تلاش کنند.

به گفته وی، توجه به خانواده شهدا نیز به‌عنوان یادگاران به‌جا مانده از شهدا بسیار ضروری و وظیفه‌ای سنگین بر دوش آحاد جامعه است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به توطئه‌های روزافزون دشمنان اسلام در کم‌رنگ کردن باورهای اعتقادی و دینی مسلمانان و ایجاد تفرقه در صفوف به هم پیوسته مسلمانان گفت: دشمنان از صدر اسلام تاکنون با هجمه‌های گوناگون و اجرای برنامه‌های شوم خود تمام امکانات را برای نابودی دین اسلام و پاک کردن آرمان‌های والای دین مبین اسلام به‌کار برده‌اند اما به فیض و رحمت الهی و هوشیاری مسلمانان آزاده و متدین همه تلاش‌های آنان نقش بر آب شده است.

انتهای پیام/ی10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول