اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پاوه:

کلیت نظام از جنس مردم است/ نقد امروز مردم به برخی مسئولان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه پاوه گفت: نقد امروز مردم به برخی مسئولان است وگرنه همه مردم کلیت نظام را از خود می‌دانند، چراکه آن را با دادن خون‌های بسیاری به‌دست آورده‌اند و خود را مکلف به حفظ آن می‌دانند.

کلیت نظام از جنس مردم است/ نقد امروز مردم به برخی مسئولان است

به گزارش خبرنگار فارس از پاوه، ماموستا ملا قادر قادری عصر امروز در مراسم ویژه بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) که در مسجد قبای پاوه با حضور فرماندار، مسئولان ادارات و شمار زیادی از مردم قدرشناس پاوه برگزار شد، با یادآوری ضرورت برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام اظهار داشت: توکل امام(ره) به خداوند، اعتماد به نفس ایشان و صراحت در گفتار از صفات بارز آن مرد بزرگ بود که همگان به آن واقف بودند.

قادری با برشماری موانع سر راه امام(ره) در رسیدن اهدافش، خاطرنشان کرد: سنت‌گرایانی که اسلام را در نماز و روزه خلاصه می‌دانستند و همراه کردن این گروه مشکلی بود که بنیانگذار انقلاب با آن مواجه بود.

وی اضافه کرد: تجددگرایان شرق و غرب رفته مانع دوم امام(ره) بودند که امکان حکومت اسلام و پیاده کردن قوانین اسلامی در قرن بیستم را محال می‌دانستند.

امام جمعه پاوه مشکل سوم امام را سلطه حاکم بر کشور دانست و گفت: سلطه‌گران تغییر حکومت 2500 ساله شاهنشاهی توسط یک روحانی را هدفی ناممکن قلمداد می‌کردند، اما امام(ره) با توکل به یزدان مشکلات دشوار رهبری یک ملت را به جان خرید و نام اسلام را بار دیگر زنده کرد.

قادری تصریح کرد: با رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مسئولیت به خلف صالح ایشان رسید و در سایه رهنمودهای مدبرانه مقام معظم رهبری این کشور به‌عنوان کشوری سربلند در دنیا می‌درخشد.

وی با یادآوری قسمتی از وصیت‌نامه شهید باکری در خصوص ضرورت وفادار ماندن به گذشته، تصریح کرد: به گذشته خود وفادار ماندن بسیار دشوار است و امروز مملکت در مواردی در حال تجربه کردن وضعیتی است که برخی از گذشته خود گریزان شده‌اند و این امر مایه تأسف است.

امام جمعه پاوه با یادآوری این امر که مردم از جبهه‌گیری و جناح‌بازی در کشور خسته شده‌اند، گفت: نقد امروز مردم به برخی مسئولان است وگرنه همه مردم کلیت نظام را از خود می‌دانند چراکه آن را با دادن خون‌های بسیاری به‌دست آورده‌اند و خود را مکلف به حفظ آن می‌دانند.

قادری در بخش دیگری از سخنان خود با برشماری مشکلات پس از انقلاب، اظهار کرد: با تولد انقلاب جنگ‌های قومی و توطئه‌های داخلی و خارجی شروع شدند و این در حالی بود که نهادهای انقلابی نوپا بودند و حفظ موقعیت به‌دست آمده بسیار دشوار بود.

قادری افزود: آنها که از تحریم و تهدید نتیجه نگرفتند جنگی ظالمانه را بر ما تحمیل کردند و نتیجه 8 سال بمباران و تخریب آنها، شهادت بسیاری از بهترین فرزندان این آب و خاک بود.

وی با برشماری برخی مشکلات کشور در زمان رحلت حضرت امام(ره)، خاطرنشان کرد: آنچه در تمام دنیا معمول است اینکه با تغییر در رأس یک مملکت اوضاع دگرگون شده و مشکلاتی برای کشور پیش می آید؛ اشتباه تاریخی دشمنان در قبال ایران در تیرماه 67 نیز ناشی از همین محاسبات اشتباه بود که منافقین را روانه مرزهای غربی کرد و آن شکست تلخ را به آنان و اربابانشان چشاند.

امام جمعه پاوه گفت: آمریکا قبل از پیروزی انقلاب در دنیا حرف اول را می‌زد و قدرتی بود که کسی جرأت مقابله با او را نداشت، ولی جوانان غیوری در انقلاب دوم با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را تحقیر کردند.

قادری ادامه داد: اگر روزی بزرگان ما مدعی بودند که این انقلاب به تمام جهان صادر می‌شود تصور دشمنان ما این بود که این کار از طریق جنگ و روش‌های استکباری که آنها می‌شناختند انجام می‌شود، اما هم‌اکنون شاهد هستیم که تأثیر این انقلاب بر مستضعفین و ستم‌کشیدگان ایجاد اعتماد به نفس در آنها بوده، طوری که کاخ‌های قدرت مستکبران را بر سرشان خراب کرده است.

وی گفت: حضور خودجوش مردم در صحنه‌های مختلف دستاورد بزرگ انقلابی است که امام(ره) آن را رهبری کرد و اکنون در آغاز دهه چهارم از عمر انقلاب هنوز شاهد حضور 70 درصدی مردم در انتخابات‌های مختلف هستیم که این نکته در دنیا بی‌نظیر بوده و یک اقتدار محسوب می‌شود.

امام جمعه پاوه در پایان سخنان خود تصریح کرد: ایران با وجود دشمنی‌های بسیار اکنون حرف اول را در امنیت داخلی در دنیا می‌زند و با یاری خداوند سایه این نعمت بر سر این مردم همچنان باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/‌ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول