اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد:

طرح تدوین ضوابط دیوارنگاری متناسب با شرایط بومی مشهد ارائه شد

خبرگزاری فارس: رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد گفت: پنجمین طرح گروه مشاوران جوان در سال جاری با عنوان دیوارنگاری و تأثیرات آن در شهر مشهد با هدف تدوین شاخص‌ها و ضوابط دیوارنگاری ارائه شد.

طرح تدوین ضوابط دیوارنگاری متناسب با شرایط بومی مشهد ارائه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سعید قاسمی، اظهار کرد: توجه به نقش زیارتی، سیاحتی، تأثیر هنرهای شهری در اعلان هویت یگانه هنری و ایجاد زیبایی‌های بصری بیش از پیش در شهر مشهد احساس می‌شود و در این بین استانداردسازی دیوارنگاری کمک شایانی در راستای نیل به این هدف در شهر است.

وی تصریح کرد: ساختار بصری هر شهر، هویت آن شهر را به نمایش می‌گذارد و دیوارنگاری می‌تواند به عنوان پل ارتباطی، ویژگی‌های بصری طبیعی و جغرافیایی را با ویژگی‌های مصنوعی شهر مشهد مرتبط سازد.

مشاور شهردار مشهد در امور جوانان با بیان اینکه ماهیت فرهنگی هر محله باید توسط نقاشی‌های دیواری و آثار محیطی مستقل، دارای شخصیت و شناسنامه فرهنگی شود ادامه داد: در حال حاضر شاهد تصاویری مشترک در بعضی مناطق هستیم که سبب یکسان‌شدن فرهنگ‌های محله‌ای در شهر مشهد می‌شود.

قاسمی در ارتباط با هدف اجرای این طرح گفت: تدوین آیین‌نامه ارزیابی و استانداردسازی ضوابط و چارچوب طراحی و اجرای استانداردسازی نقاشی دیواری سبب بهبود وضعیت دید ناظر و کیفیت زندگی شهروندان همچنین افزایش کیفیت و ماندگاری آثار هنری می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت کاربرد این طرح افزود: طرح بررسی دیوارنگاری و تأثیرات آن به دلیل استانداردسازی اعلان هویت و پیام واحد هنری شهر مشهد، متناسب با هویت فرهنگی و دینی شهروندان مشهدی طراحی شده است.

رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد افزود: نبود توجه به شاخص‌های محیطی، فرهنگی و زیباشناختی در توسعه فیزیکی شهر، مدیریت چندگانه و رقابت غیرکارشناسانه در نمایش تبلیغات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و به‌ویژه تجاری، نوعی آلودگی بصری ایجاد کرده است که با تدوین شاخص‌ها و ضوابط نوعی سازماندهی بصری ایجاد می‌شود.

رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد تصریح کرد: باید بر نوع و کیفیت رنگ‌های به‌کار رفته در نقاشی‌های دیواری در سطح شهر نظارت شود، زیرا گاهی در برخی نقاشی‌های دیواری با گذشت حتی کمتر از یک سال از اجرای طرح شاهد تخریب این آثار هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این طرح به صورت آزمایشی در کارگروه شهرسازی و معماری منطقه یک شهرداری مشهد توسط مهسا سحرخیز و سپیده افسری دو تن از اعضای این کارگروه انجام و به معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ارسال شده است.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول