اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل راه‌آهن خبر داد

احداث خط آهن 10 هزار کیلومتری در کشور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل راه آهن گفت: احداث خط راه آهن 10 هزار کیلومتری کشور از پنج تا 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

احداث خط آهن 10 هزار کیلومتری در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری عبدالعلی صاحب‌محمدی ظهر امروز در جلسه پیگیری توسعه راه ریل مازندران که در استانداری مازندران برگزار شد با بیان اینکه بحث توسعه راه ریلی باید همه مسئولان استانی را درگیر کند، اظهار داشت: هدف ما از تشکیل جلسه‌ای به منظور توسعه راه ریلی به منظور تقویت همکاری و مشارکت مسئولان استان در این حوزه است.

وی به فضای توسعه‌ای به منظور تقویت راه آهن در شهرهای استان اشاره کرد و گفت: هدف ما خارج شدن از فضای ریلی گذشته، توسعه راه ریلی توجیه اقتصادی دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید جدی بر توسعه راه آهن دارند، تصریح کرد: رهبری خواهان برنامه‌های مفصلی برای توسعه ناوگان ریلی دارند.

صاحب‌محمدی اضافه کرد: از سوی وزارت راه و شهرسازی و راه آهن تلاش جدی شد تا در راستای توسعه خطوط ریلی با هدف ارتقای سهم از بار و مسافر، اتصال شبکه‌های ریلی استان‌ها صورت گیرد.

مدیرعامل راه آهن به احداث خط راه آهن 10 هزار کیلومتری در سطح کشور اشاره کرد و گفت: 10 هزار کیلومتر خط راه آهن در سطح کشور در حال احداث است که از پنج تا 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی به موقعیت استراتژیک کشور برای استفاده از شبکه ریلی اشاره کرد و متذکر شد: هدف ما توسعه شبکه ریلی از تمام زوایای جغرافیای کشور است که این مهم بیشترین اثرگذاری را در ترانزیت کالا دارد.

صاحب‌محمدی ابراز داشت: ترانزیت کالا از طریق راه ریلی دارای ارزش افزوده است و موجب اشتغالزایی و توسعه کشور نیز می‌شود.

این مسئول ادامه داد: توسعه شبکه ریلی در کشور قدرت چانه‌زنی جدی را برای کشور به همراه دارد.

 

 

* دریای خزر پروژه راه ریلی قزوین به رشت

مدیرعامل راه آهن کشور پیگیری کریدورهای شمال و جنوب را از پروژه‌های مهم منطقه دانست و خاطرنشان کرد: کریدور شمال جنوب از شرق و غرب دریای خزر عبور می‌کند.

وی اضافه کرد: از غرب دریای خزر پروژه راه ریلی قزوین به رشت از فعالیت‌های مهمی است که تا پایان دولت دهم باید بهره‌برداری برسد.

صاحب‌محمدی با اشاره به اینکه شاهد اتفاقات مطلوبی در شبکه ریلی کشور هستیم، عنوان کرد: دهه توسعه ریلی همزمان با دهه توسعه پیشرفت و عدالت شکل گرفته است.

* برقی شدن ریل تهران ـ مشهد و تبریز به آزادشهر به زودی

وی به برقی شدن راه‌های ریلی کشور اشاره کرد و گفت: با حمایت بخش خصوصی مسیر تهران ـ مشهد و تبریز به آزادشهر به‌زودی برقی می‌شود.

مدیرعامل راه آهن کشور به عملیات اجرای طرح برقی شدن مسیر قم، اصفهان و  مشهد اشاره کرد و تصریح کرد: عملیات اجرایی برقی شدن این مسیرها انجام شده است.

این مسئول استان مازندران را از جمله استان‌هایی دانست که راه آهن قدیمی دارد و ادامه داد: راه‌های ریلی مازندران و ایستگاه‌های این مسیر به دلیل قدمت، راه آهن قدیمی دارد که در شان و شایسته مردم مازندران نیست.

صاحب‌محمدی متذکر شد: در یک اقدام مشترک باید به بازسازی ایستگاه‌ها و راه‌های ریلی و واگن‌های حمل و نقل پرداخته شود.

وی در پایان اذعان داشت: ایمن‌ترین مسیر راه ریلی است ولی به دلیل برخورد قطار با عابران مسیر راه ریلی مازندران با همکاری و مشارکت استانداری و شهرداری ایمن‌سازی شود.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول