به گزارش خبرگزاری فارس از قم سازمان قطار شهری قم در آخرین روزهای اردیبهشت ماه سال 88 فعالیت خود را با هدف اجرای پروژههای ریلی قم شامل مترو و منوریل آغاز کرد و این سازمان در طول این دو سال توانسته است بخشی از این دو پروژه را اجرایی کند.
در این مراسم معارفه، اردشیر احمدی پس از سه سال تصدی مدیر عامل سازمان قطار شهری قم جای خود را به علیاکبر مجدحکمت داد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم در حالی عهدهدار این مسئولیت شده است که هنوز تکلیف چگونگی اجرای پروژه منوریل قم و عبور آن از مقابل حرم مطهر حضرت معصومه (س) مشخص نشده است.
پروژه منوریل قرار است که شمال و جنوب شهر قم را به یکدیگر متصل کند و این پروژه در دو فاز اجرایی میشود که فاز نخست آن از پارکسوار شمالی تا مصلای قم از لحاظ اجرایی وضعیت مطلوبی دارد ولی هنوز تکلیف عبور منوریل از مقابل حرم حضرت معصومه (س) مشخص نشده است.
مترو قم نیز که قرار است شرق به غرب قم را به یکدیگر متصل کرده و در محل حرم حضرت معصومه (س) با منوریل تلاقی داشته باشد، منتظر انتقال دستگاه حفار تی.بی.ام است تا حفاری تونل مترو با سرعت بیشتری انجام شود.
انتهای پیام/و20/د1000