اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

3 هزار دانشجو در همدان معتکف می‌شوند

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا از حضور 3 هزار دانشجو در اعتکاف دانشجویی سال جاری در استان همدان خبر داد.

3 هزار دانشجو در همدان معتکف می‌شوند

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به آغاز اعتکاف دانشجویی اظهار کرد: اعتکاف یک عمل عبادی ویژه‌ای محسوب می‌شود و جوانی نیز بهار عبادت و انس با خداوند است که همین تأثیر این فریضه در بین جوانان را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه در اعتکاف دانشجویی مجموعه معتکفان دانشجویانی همسطح هم هستند، افزود: اعتکاف دانشجویی یک طیف کاملاً جوان و تحصیل‌کرده را شامل می‌شود، که به همین علت فضای مناسب‌تری برای همگرایی و هم‌افزایی در مسیر حرکت معنوی است.

مسئول دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا تصریح کرد: دانشجویان با حضور در اعتکاف قلب و روح خود را شسته و خود اعتکاف می‌تواند تأثیر مثبتی در فضای دانشگاه‌های ما داشته باشد.

وی در ادامه از حضور بیش از 3 هزار دانشجو در اعتکاف امسال خبر داد و گفت: امسال با توجه به اینکه اعتکاف رجبیه در تعطیلات بین تعطیلی‌های قبل امتحانات واقع شده است، استقبال از اعتکاف دانشجویی بسیار مناسب بوده است.

رستمی خاطرنشان کرد: در اعتکاف امسال 450 دانشجوی دختر از همه دانشگاه‌های موجود در مسجد دانشگاه بوعلی سینا معتکف می‌شوند.

وی ابراز داشت: با توجه به محدودیت فضا برای همه دانشجویان ثبت‌نامی، یک‌هزار و 200 دانشجو در سایر مساجد شهری حضور می‌یابند.

مسئول دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا اضافه کرد: اعمال ام داوود، حلقه‌های معرفت و حلقه‌های انس با قرآن از برنامه‌هایی است که معتکفین و دانشجویان به ویژه کسانی که برای نخستین بار حضور می‌یابند، می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول