اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگر عرصه گرافیک:

هنرمندان گرافیک را بومی‌سازی کرده‌اند

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه و پژوهشگر عرصه گرافیک گفت: گرافیست‌های ایرانی به خوبی توانستند هنر غربی گرافیک را بومی‌سازی کنند.

هنرمندان گرافیک را بومی‌سازی کرده‌اند

روح‌الله حیدروند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: هنرهای تجسمی همیشه با تصاویر و اشکال ساخته شده و گرافیک کاربردی‎ترین هنر تجسمی است که با تصاویر سر و کار دارد.

وی افزود: گرافیک از اروپا و غرب نشأت‌ گرفته است و همیشه گرافیست‎ها در تفکر این امر بودند که آیا می‎شود گرافیک را بومی کرد، که در جواب باید گفت تا به حال این گرافیست‎ها توانستند موفق شوند و طرح‎های بی‎نظیری از هنر سنتی ایران را در قالب گرافیک خلق کنند.

استاد دانشگاه و پژوهشگر عرصه گرافیک در ادامه بیان داشت: گرافیک هنری است که فناوری را در کنار تصاویر ذهنی و خلاقیت هنرمند به نتیجه‎ای تصویری می‌رساند و هنرمندان ما از گذشته تا به حال دارای گنج‎های عظیم تصویری هستند.

وی گفت: طراحی گرافیک فرآیندی است که با شرکت افراد بسیاری انجام می‎شود و در طرح‌ها نتیجه کار گروهی را به تصویر می‎کشد.

حیدروند بیان داشت: هدف از گرافیک به طور عمده اطلاع‌رسانی است، اما آثاری که در نمایشگاه‌ها به نمایش در می‎آیند فرهنگ جامعه را بیان می‎کنند.

وی گفت: شکل‌گیری گرافیک در فرایند یک هرم است، یعنی هنگامی که سفارش دهنده آگاه با همکاری طراح و مخاطب عالم در کنار هم قرار گیرند سبب می‎شوند تا آثار گرافیک در گونه‎های مختلف و پوسترهایی به شکل فاخر و تأثیرگذار در جامعه پدید آید.

انتهای پیام/و30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول