اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنرمند مطرح گرافیک کشور:

مشهد به قطب گرافیک ایران تبدیل شده است

خبرگزاری فارس: هنرمند مطرح گرافیک کشور گفت: در حال حاضر مشهد به قطب گرافیکی ایران تبدیل شده و در این عرصه پیشتاز است.

مشهد به قطب گرافیک ایران تبدیل شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی موسسه آفرینش‌های هنری آستان‌ قدس رضوی، مسعود نجابتی در مراسم افتتاح مروری بر آثار این هنرمند در نگارخانه رضوان مشهد اظهار داشت: فعالیت‌های صورت گرفته در چند سال اخیر توانسته مشهد را به عنوان یکی از شهرهای فعال در بحث گرافیکی تبدیل کند که این مهم در بین هنرمندان محسوس است.
وی در سومین نمایشگاه انفرادی خود با بیان اینکه معتقد است هنر گرافیک یک هنر گالری پسند نیست، افزود: آثار گرافیکی و به ویژه پوستر باید در جامعه گسترش داده شود چرا که این هنر، هنری مردمی و مخاطب پسند است که نمی‌تواند در گالری مطرح شود و باید در سطح شهر مد نظر قرار گیرد.
استاد دانشگاه هنر در ادامه با بیان اینکه هنر گرافیک هنری بومی نیست، اظهار داشت: هنر گرافیک نیز همانند سینما از غرب گرفته شده و یک پدیده کاملا مدرن محسوب می‌شود که در گذر زمان نیز با تغییراتی روبه‌رو بوده و عمده تحول آن نیز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته است.
وی در ادامه به بحث تایپوگرافی در ایران اشاره کرد و بیان داشت: این هنر در سال ۱۳۶۸ مورد توجه قرار گرفت و آثاری نیز در این زمینه تولید شد اما با توجه به نو بودن این هنر و عمر کوتاه آن و افراد فعال در این حوزه آنگونه که شایسته بود، رشد نکرد.
نجابتی اظهار داشت: بایدها و نبایدهای زیادی در بحث تایپوگرافی وجود دارد و اختلاف نظر نیز در این زمینه دیده می‌شود، حتی به جرات می‌توان گفت که در تعریف این هنر نیز مشکلاتی وجود دارد.
وی با بیان اینکه این هنر در ایران کاملا نو به حساب می‌آید، اظهار داشت: در حال حاضر در بخش تایپوگرافی در جهان حرف برای گفتن داریم و نسبت به پیدایش آن نیز احساس می‌شود که پیشتاز هستیم.
وی در ادامه از انجام برنامه‌ریزی‌هایی برای تاسیس دانشکده‌ای در زمینه رشته تایپوگرافی خبر داد.
این هنرمند به بحث سفارش در هنر گرافیک اشاره کرد و بیان داشت: هنر گرافیک در بسیاری از مواقع تحت تاثیر نظر سفارش دهنده قرار می‌گیرد که البته این تاثیر گرفتن به معنای منفی نیست.
وی که بیشتر آثار خود را در زمینه دینی و مذهبی خلق کرده است، گفت: معتقدم می‌‌توانم ارزش‌هایی را که در جامعه وجود دارد با هنر گرافیک گسترش دهم و به نظرم این اعتقاد می‌تواند عامل موثری برای ارتقای هنر یک هنرمند گرافیک باشد.
نمایشگاه مروری بر آثار استاد مسعود نجابتی به همت موسسه آفرینش‌های هنری آستان‌قدس رضوی با 150 اثر از این هنرمند تا 28 مهر سال جاری در نگارخانه رضوان برپاست.
انتهای پیام؛/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول