اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مسئول خانه گرافیک حوزه هنری اصفهان؛

نخستین خانه گرافیک کشور را در اصفهان راه‌اندازی نکردیم

خبرگزاری فارس: مدیر مسئول خانه گرافیک حوزه هنری اصفهان گفت: خانه گرافیک اصفهان را علیرغم نیاز استان و به عنوان نخستین خانه گرافیک کشور راه‌اندازی کردیم.

نخستین خانه گرافیک کشور را در اصفهان راه‌اندازی نکردیم
امیر مسعود حلاج امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، درباره تشکیل نخستین خانه گرافیک کشور در اصفهان اظهار داشت: خانه گرافیک استان اصفهان از سال 86 افتتاح در صورتی که چنین واحد کاری در حوزه‌های هنری‌ سراسر کشور و آموزشگاه‌های خصوصی وجود نداشت.
وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های حوزه‌های هنری در رشته‌های هنری مختلف به عنوان واحدهای کاری همچون خانه طنز، خانه ادبیات و غیره در نظر گرفته می‌شود، بیان کرد: رشته گرافیک در اصل زیر مجموعه رشته‌های تجسمی است و به دلیل اینکه طیف وسیعی از دانشجویان را در برمی‌گیرد به عنوان خانه مستقل فعالیت خود را آغاز کرد.
مدیر مسئول خانه گرافیک حوزه هنری اصفهان اضافه کرد: خانه گرافیک اصفهان تاکنون هفت جشنواره کشوری و برپایی نمایشگاه‌هایی در سه رشته طراحی نشانه، طراحی جلد کتاب و پوستر را به صورت رسمی برگزار کرده است.
وی با اشاره به اینکه پس از استان اصفهان حوزه هنری استان‌های زنجان و مشهد و تهران نیز واحد خانه گرافیک را تاسیس کردند، افزود: با دعوت اساتید و پیشکسوتان گرافیک تهران و انجمن صنفی طراحان ایران به خانه گرافیک حوزه هنری واحد اصفهان، فعالیت‌های این واحد را بسیار خوب ارزیابی کرده‌اند.
حلاج تاکید کرد: خانه گرافیک اصفهان در اصل صرف نیاز استان راه‌اندازی شد، ولی به دلیل اینکه نخستین خانه‌ی گرافیکی بود که در کشور آغاز به کار کرد، اساتید این رشته در کشور آن را به عنوان نخستین خانه گرافیکی کشور نام نهادند.
وی که هدف از تشکیل خانه گرافیک را شناسایی و پرورش استعدادهای جوان دانست، تصریح کرد: دانشجویان و افراد علاقه‌مند در رشته گرافیک و طراحی با شرکت در جشنواره‌ها و فراخوان‌ها در بانک اطلاعاتی خانه گرافیک ذخیره و رتبه بندی ‌شده و از این طریق افراد با استعداد را به بازار کار آشنا و معرفی می‌کنیم.
مدیر مسئول خانه گرافیک حوزه هنری اصفهان از دیگر فعالیت‌های خانه گرافیک را تشکیل کارگاه‌های آموزشی دانست و ادامه داد: کارگاه‌ها بر اساس درخواست اعضا و هماهنگی با اساتید تشکیل یا پس از اعلام فراخوانی احساس شود در زمینه‌ای شرکت کنندگان ضعیف هستند، در آن راستا کارگاه تشکیل می‌‌شود.
وی که به دعوت برخی از اساتید این رشته از تهران اشاره داشت، گفت: برخی از دانشجویان استقبالی از اساتید خود به دلیل همیشه در دسترس بودن نمی‌کنند، به همین دلیل از استادانی که سالیان بسیاری است در این زمینه فعالیت دارند، دعوت می‌شود.
به گزارش فارس، حلاج با اشاره به تبلیغات خانه گرافیک اصفهان افزود: اطلاع رسانی فراخوان‌های استانی و کشوری خانه گرافیک بیشتر از طریق سایت‌ها و در فرهنگ‌سراهایی که بیشترین مخاطب هنری را دارا باشد، صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول