اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان و مدرس انیمیشن در کشور عنوان کرد:

ساخت انیمیشن "بارون میاد جرجر" با ادبیات و گرافیک بومی

خبرگزاری فارس: یک کارگردان و مدرس انیمیشن در کشور گفت: به منظور شناساندن فرهنگ و هویت غنی ایرانی انیمیشن "بارون میاد جرجر" با ادبیات و گرافیک بومی ساخته شده است.

ساخت انیمیشن "بارون میاد جرجر" با ادبیات و گرافیک بومی
مهین جواهریان در آستانه برگزاری جشنواره بین‏‏المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان در گفت‏‏وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: برگزاری جشنواره‏‏های مختلف کودک و نوجوان اعم از تئاتر و فیلم رویش فکری و فرهنگی آحاد مختلف جامعه را به همراه دارد و موجب می‏‏شود جایگاه هر شهر با میزبانی برنامه‏‏های مختلف ارتقا پیدا کند.
وی با اشاره به انتقال جشنواره بین‌المللی فیلم از همدان به اصفهان تصریح کرد: علاقه‏‏مندی همدان به پذیرش جشنواره فیلم کودک و نوجوان در سنوات گذشته به چشم می‌خورد اما اصفهان به دلیل سابقه زیاد در میزبانی جشنواره‏‏های مختلف با مشکلات کمتری مواجه است.
کارگردان و مدرس انیمیشن در کشور تأکید کرد: برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان به میزبانی همدان در سال‌های اخیر موجب زنده شدن این شهر و همچنین بهره‏‏گیری و رشد مناسب خانواده‏‏ها و کودکان از مسائل فرهنگی شده بود.
وی گفت: برای شهرهای کوچک و مناطق محروم خوراک‌دهی فرهنگی باید از جانب مسئولان افزایش پیدا کند چراکه در برخی کلانشهرها امکانات به حد کافی وجود دارد و هم‌اکنون در کلانشهر تهران شاهد سرریز اطلاعات، مسائل فرهنگی و امکانات متعدد در حوزه کودک و نوجوان هستیم.
جواهریان اذعان کرد: کار دست‌اندرکاران و مسئولان پس از برگزاری جشنواره‏‏های مختلف آغاز می‏‏شود چراکه باید نقاط ضعف و قوت شناسایی و در راستای کیفی بخشی به برنامه‏‏ها شرایط را برای سال‌های بعد به طور ویژه فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه در ایران تحقیق، پژوهش و آمارگیری در حوزه‏‏های مختلف نقش کمرنگی دارد، اضافه کرد: هزینه‏‏های کلانی به منظور اجرای جشنواره‏‏های مختلف صرف می‏‏شود اما اگر دستاورد و نتیجه‏‏ای برای ما حاصل نشد و نتوانستیم خود را در این حوزه ارتقا دهیم کار زیادی را به انجام نرساندیم. 
کارگردان و مدرس انیمیشن در کشور با اشاره به محتوای تئاتر و فیلم کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: امیدبخشی، بالندگی و ایجاد انگیزه در بخش‏‏های مختلف فرهنگی و علمی مورد نیاز کودک و نوجوان است و باید با استفاده از ظرفیت هنر این مفاهیم را انتقال داد.
وی افزود: ارزش‏‏های موجود در ادبیات، هنر و تاریخ ما هنوز به قشر کم سن جامعه انتقال داده نشده است و اگر ما بتوانیم هویت‌بخشی و ارزش ایرانی بودن را به کودکان و نوجوانان منتقل کنیم دیگر نگران تهاجم فرهنگی نخواهیم بود.
جواهریان با تأکید بر اینکه ادبیات غنی و پرسابقه کشور در حال محو شدن است، گفت: کودک و نوجوان تأثیر عمیقی را از فیلم و تئاتر می‏‏پذیرد و اگر ادبیات و فرهنگ اصیل ایرانی به عنوان محتوای ابزارهای هنری نظیر انیمیشن و پویانمایی قرار بگیرد رمان‏‏ها و داستان‏‏های وارداتی محبوبیت خود را از دست داده و در نتیجه اقبال کودکان از پویانمایی داخلی بیشتر می‏‏شود.
وی اعلام کرد: انیمیشن "بارون میاد جرجر" با ادبیات، گرافیک و موسیقی ایرانی به منظور شناساندن  فرهنگ و هویت غنی کشور ساخته شده است.
کارگردان و مدرس انیمیشن در کشور در پایان با بیان اینکه جایگاه شعرا، ادبا و حکیمان در کشور کمرنگ شده است، تأکید کرد: متأسفانه در داخل ایران مقوله‏‏ای به نام فرهنگ جایگاهی ندارد و اگر در هر جامعه‏‏ای این موضوع مورد توجه قرار نگیرد سطح خشونت و جرائم افزایش می‏‏یابد.
انتهای پیام/آ20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول