اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کارگروه هنری "کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بوشهر":

فعالیت‌های گرافیکی کارگاه فهم معماری ایران در بوشهر پایان یافت

خبرگزاری فارس: مدیر کارگروه هنری کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بوشهر گفت: کارگروه هنری، تمام کارهای گرافیکی کارگاه بوشهر، اعم از طراحی سربرگ، آرم و پوستر را انجام می‌دهند و در حال حاضر، تمامی این فعالیت‌ها به پایان رسیده است.

فعالیت‌های گرافیکی کارگاه فهم معماری ایران در بوشهر پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر به نقل از ستاد خبری «کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بوشهر» مریم حق‌پرست گفت: برای تولید آثار گرافیکی، از نشانه‌های فرهنگی شهر بوشهر، از جمله دریا و گرمای منطقه استفاده شده است.

وی ادامه داد: بروشور فراخوان نمایشگاه عکس که برای مردم بوشهر در نظر گرفته شده، در حال توزیع میان مردم این شهر است، این بروشور به صورت سیاه و سفید و بر روی کاغذ بافت‌دار چاپ شده است.

مدیر هنری «کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بوشهر» در ارتباط با طراحی پوسترهای کارگاه توضیح داد: بعد از جلساتی که با کارگروه علمی داشتیم، و طی سفرهای انجام شده به شهر بوشهر با حال و هوای منطقه آشنا شدیم، در این جلسات و سفرها سعی کردیم به نشانه‌ها و کلید واژه‌های مربوط به فرهنگ بوشهری نزدیک شویم، این نشانه‌ها در کارهای گرافیکی کارگاه، در قالب رنگ و عکس بروز پیدا کرد.

حق‌پرست در ادامه با اشاره به دلیل استفاده از رنگ‌های گرم در پوسترهای تبلیغاتی کارگاه اظهار داشت: از رنگ‌های زرد و طلایی در تمام کارهایمان استفاده می‌کنیم تا گرمای بوشهر را تداعی کند، همچنین از رنگ لاجوردی برای نشان دادن عمق خلیج فارس استفاده شده تا فضای وهم‌‌انگیز این منطقه را بهتر به نمایش بگذارد، این رنگ‌های خاص را به صورت مداوم در سطح شهر تکرار می‌کنیم تا مردم متوجه این اتفاق فرهنگی شوند، در پوسترهای کارگاه نیز از المان‌هایی چون، امواج دریا و بام بناهای بوشهر استفاده شده است.

حق‌پرست عنوان داشت: بیلبوردهایی به مناسبت عید نوروز در سطح شهر بوشهر نصب شده است که همراه با تبریک سال نو پیامی از هفتمین کارگاه دبیرخانه رویدادهای معماری برای مردم این شهر به نمایش می‌گذارد تا مردم از برگزاری این اتفاق مهم فرهنگی باخبر شوند.

حق‌پرست به انتشار بولتن در «کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بوشهر» اشاره کرد و گفت: همکاران من در بخش آتلیه، خوراک علمی بولتن کارگاه را جمع‌آوری کرده و افرادی نیز در کنار آن‌ها مسئولیت گرافیک کار را به عهده داشتند. طرح‌هایی که برای بولتن کارگاه بوشهر انجام شد، در جهت محتوایی است که در آن وجود دارد، محتوای بولتن نیز بیشتر به صورت داستان است تا برای شرکت‌کنندگان کارگاه جذاب باشد.

وی ادامه داد: بولتن کارگاه بوشهر در 90 صفحه تدوین شده که رنگ غالب صفحات آن قهوه‌ای تیره است تا تیرگی ناشی از آفتاب سوختگی چهره دریانوردان بوشهری را در ذهن مخاطب تداعی کند.

مدیر هنری کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بوشهر، یکی دیگر از فعالیت‌های این کارگروه را برگزاری کارگاه گرافیک خواند و توضیح داد: به زودی کارگاه گرافیکی را با همراهی اهالی بوشهر خواهیم داشت، چرا که آن‌ها در فضای بوشهر زندگی کردند و بهتر می‌توانند ایده‌های خود را به تصویر تبدیل کنند، البته باید نتایج کارگاه با نگاه کارگروه علمی همسو باشد، زمانی که اعضای کارگروه هنری در بوشهر مستقر شوند، روند کارگاه گرافیک اجرایی‌تر خواهد شد.

کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بوشهر از سوی دبیرخانه رویدادهای معماری، وابسته به مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران با همکاری سازمان‌های دولتی و خصوصی مختلف کشور، از تاریخ 26 تا 31 فروردین ماه 91 در حوزه جغرافیایی بوشهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول