اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه علمی ـ کاربردی خورموج:

بیشتر دانشجویان گرافیک را با نقاشی اشتباه می‌گیرند

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه علمی- کاربردی خورموج گفت: بیشتر دانشجویان، گرافیک را با نقاشی اشتباه می‌گیرند در حالی که نقاشی به جزییات می‌پردازد و گرافیک در عین سادگی مفهوم پیچیده‌ای دارد.

بیشتر دانشجویان گرافیک را با نقاشی اشتباه می‌گیرند
معصومه حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی، با اشاره به برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: در این نمایشگاه در بخش گرافیک آثار سه تن از دانشجویان گرافیست به نام‌های سمیه غریبی، لیلا منصوری و مریم دربندی‌یکتا را در معرض دید قرار داده است.
وی تصریح کرد: در دانشگاه علمی- کاربردی خورموج 16 دانشجو در رشته گرافیک تحصیل می‌کنند که به امکانات بیشتری در ارتباط با این رشته تحصیلی نیاز دارند.
استاد رشته گرافیک دانشگاه علمی- کاربردی خورموج افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه ارتقای سطح کاری دانشجویان گرافیک است و مصمم هستیم با برگزاری نمایشگاه‌های متعدد کیفیت کار دانشجویان بالاتر رود.
وی ادامه داد: گرافیک یک ارتباط تصویری است و در پیامی خلاصه شده است و کاربرد آن در کارهای تبلیغاتی مثل طراحی بروشو، کتاب و نشریات است.
حسینی خاطرنشان کرد: بیشتر دانشجویان، گرافیک را با نقاشی اشتباه می‌گیرند در حالی که نقاشی به جزییات می‌پردازد و گرافیک در عین سادگی مفهوم پیچیده‌ای دارد و آن قدر باید رسا باشد که مخاطب با دیدن آن تصویر پیام را سریع بگیرد.
وی با اشاره به سطح کیفی دانشجویان این رشته گفت: دانشجویان شناخت خوبی نسبت به آناتومی و مفهوم رنگ در تصویر ندارند و چون اکثرا رشته هنریشان گرافیک نبوده و از جوامع هنری نیز وارد این رشته نشده‌اند بنابراین کیفیت کارهایشان در سطح بالایی قرار ندارد.
حسینی یادآورشد: بازدید از سایت‌های گرافیک، مطالعه کتاب، بررسی آثار گرافیست‌های بزرگ مثل ممیز و شیوا و بازدید از نمایشگاه‌ها راه حل‌هایی است که می‌تواند به بالا بردن کیفیت کار دانشجویان این رشته کمک کند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول