اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

قانون اساسی ایران مترقی‌ترین قانون در جهان است

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: قانون اساسی ما مترقی‌ترین و پیشروترین قانون اساسی در جهان بوده و این قانون اساسی به برکت ولایت فقیه استقرار پیدا کرده است.

قانون اساسی ایران مترقی‌ترین قانون در جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام علی ذوعلم پیش از ظهر امروز در نشست مبانی و کارکردهای ولایت فقیه که در تالار معرفت پژوهشگاه علوم و اندیشه اسلامی برگزار شد اظهار کرد: مباحث ولایت فقیه پس از 33 سال از تاریخ انقلاب اسلامی مسائل زنده‌ای بوده و این نشان‌دهنده پویایی این مقوله است.

وی خاطر نشان کرد: اکنون رشد علمی جامعه را در جهان شاهد هستیم و از نظریه ولایت فقیه در محافل پژوهشی دنیا به عنوان نظریه قابل تأمل بحث می‌شود، ولی سیطره نظام سلطه اجازه مطرح شدن آن را نمی‌دهد.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه حاکمیت ولایت حق الهی است گفت: خداوند ابراز داشته که باید حاکمیت در زمان غیبت تحقق پیدا کند و مردم همچنین باید حاکمیت را بپذیرند و از آن تبعیت کنند.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی با قیام مردم شکل گرفت و با مطالبه مردم نظام مبتنی بر ولایت الهی حاکم شد و خواسته مردم تحقق پیدا کرده است.

ذوعلم با طرح این سئوال که آیا نظام ولایت فقیه به نفع کشور بوده یا به طور صرف بر اساس تکلیف دینی بوده است گفت: انسان‌های متدین با باور به مبانی الهی ولایت فقیه را پذیرفته زیرا تکلیف الهی برای آنها در اولویت است.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که از اعتقاد قوی برخوردار نیستند، باید بدانند ولایت فقیه در کشور مسئله عینی و مشروع و عامل برطرف‌کننده موانع پیشرفت بوده و همه گروه‌ها، رجال سیاسی، ملی‌گراها و غرب‌گراها اذعان دارند که رهبری امام خمینی(ره) ضامن استمرار دستاوردها و پیروزی انقلاب بوده است.

وی عنوان داشت: قانون اساسی ما مترقی‌ترین و پیشروترین قانون اساسی در جهان بوده و این قانون اساسی به برکت ولایت فقیه استقرار پیدا کرده است.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه امروز با نظام تحقق یافته ولایت فقیه مواجه هستیم گفت: لازم است با مجاهدت و تلاش دینی به عنوان تکلیف در مسیر توسعه دستاوردهای نظام ولایی گام برداریم.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول