اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

نظام سرمایه‌داری پاسخگوی نیاز بشر نیست

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نظام سرمایه‌داری به هیچ وجه نمی‌تواند پاسخگوی نیاز بشر باشد.

نظام سرمایه‌داری پاسخگوی نیاز بشر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدمحمد حسینی صبح امروز در سومین همایش فعالان و ممتازان قرآنی اظهار داشت: در اواخر سال گذشته اعتبار ویژه برای فعالیت‌های قرآنی در نهادهای مختلف اختصاص یافت که در سال جاری به کار گرفته  می‌شود.

وی از برگزاری جشنواره‌ها، همایش‌ها و نمایشگاه‌های قرآنی در کشور خبر داد و ابراز داشت: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به مدت یک ماه در ماه رمضان برگزار می‌شود.

حسینی از نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی خواست تا در فراکسیون قرآنی نمایندگان حضور فعال داشته باشند و از این اقدامات قرآنی حمایت کنند.

وی آشنا کردن اقشار مختلف جامعه با آموزه های قرآنی را حرکتی  ارزشمند خواند و افزود: فعالیت 150 مؤسسه قرآنی بیانگر استقبال خوب مردم استان کرمان از فعالیت‌های قرآنی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: در استان کرمان دو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی شده است تا اعتبار بیشتری به این استان اختصاص یابد.

حسینی با اشاره به رویکرد نهادهای دولتی در سال‌های اخیر نسبت به فعالیت‌های قرآنی اذعان داشت: حمایت از فعالیت های دینی در کشور گسترده شده است.

وی خاطرنشان کرد: هرچه مراکز دینی رونق داشته باشد جاذبه بیشتری برای جذب جوانان و نوجوانان ایجاد می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص بودجه به حوزه‌های علمیه در جنوب استان کرمان خبر داد و گفت: این حوزه‌ها برای تربیت نیروهای کارآمد در نظام تلاش می‌کنند.

حسینی ابراز داشت: احیای فرهنگ قرآنی یکی از کارهای ارزنده‌ای امام راحل بود و ایشان با ادبیات خود قرآن را برگرداند.

وی قرآن را کتاب بیداری، عزت و ظلم‌ستیزی خواند و تصریح کرد: امام خمینی (ره) قرآن را احیا کرد و بازگشت به قرآن صورت گرفت و مردم ما قیام کردند.

حسینی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری این پرچم را بر دوش دارند، بیان داشت: ایشان نکات ظریف و ارزنده‌ای را در مورد قرآن بیان می‌کنند.

وی افزود: مکارم و فضایل اخلاقی باید در جامعه نهادینه شود تا رذایل اخلاقی از بین برود.

حسینی خاطر نشان کرد: کلام اهل بیت تعبیر کلام خدا است و ما پایبند به این بیانات هستیم.

وی با اشاره به تعابیر زیبای قرآن کریم ابراز داشت: کلام الهی به گونه ای است که بعد از گذشت سال‌ها هیچ کس نتوانسته است ایرادی بر آن وارد کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ارزش های الهی همواره زنده هستند و قرآن مخصوص زمان، مکان و یا افراد خاصی نیست و قرآن شفای دردها است.

حسینی با بیان اینکه نظام سرمایه‌داری نمی‌تواند پاسخگوی نیاز بشر باشد، تصریح کرد: ما شاهد اعتراض گسترده در اروپا و آمریکا هستیم، زیرا سرمایه‌داران اموال دیگران را به یغما می‌برند و حتی این پول‌ها را در بین مردم کشور خودشان هم تقسیم نمی‌کنند و بعضی از مردم آنها در فقر و فلاکت به سر می‌برند.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول