اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش گچساران عنوان کرد

تأثیر منفی نظام سرمایه‌داری بر نظام آموزشی غرب

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت: حاکم‌ شدن نظام سرمایه‌داری غرب در تمامی زمینه‌ها، اثرات منفی بر نظام آموزشی این کشورها داشته است.

تأثیر منفی نظام سرمایه‌داری بر نظام آموزشی غرب
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، یدالله مرادی صبح امروز در همایش بزرگ یاوران مدرسه که با حضور خیرین و متمکنین گچساران در این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک سی و چهارمین بهار انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران آغاز حرکتی بزرگ توسط امام راحل(ره) در عرصه جهانی بود.
مدیر آموزش و پرورش گچساران انقلاب اسلامی ایران را زمینه‌ساز تغییر مسیر تاریخ دانست و ابراز داشت: در سایه این اقدام تاریخی جامعه انسانی و اسلامی شرف و عزت پیدا کرد.
مرادی با تشریح فلسفه برگزاری همایش بزرگ یاوران مدرسه افزود: این همایش به‌ منظور پیوند مشارکت مردمی و هفته وقف برگزار شده است.
وی تصریح کرد: ساختار آموزش و پرورش به اندازه‌ای مهم و تأثیرگذار است که چند اصل و دو فصل را در قانون اساسی به خود اختصاص داده است.
مرادی تأکید کرد: در تمام اصول و فصل‌های قانون اساسی زیربنای جامعه، تحول، شکوفایی جامعه علمی آمیخته با آموزه‌های دینی از مسیر آموزش و پرورش تعریف شده و امکان پذیر است.
مدیر آموزش و پرورش گچساران ادامه داد: وقتی رکن و پایه و اساس جامعه در دستان آموزش و پرورش است انجام این رسالت از عهده یک یا چند دستگاه بر نمی‌آید.
مرادی بیان داشت: قانون اساسی دو مقوله پیوند خانه، مدرسه و مسجد را در قالب اصول مشارکتی آموزش و پرورش تعریف کرده است.
وی عنوان داشت: در 15 سال اخیر دو حلقه تعبیر شد تا آموزش و پرورش را که رکن اصلی جامعه بشری است را به سمت مردمی شدن و مسیر مشارکت جویانه پیش ببرد.
این مقام فرهنگی و آموزشی گچساران، تشکیل انجمن اولیا و مربیان را یکی از اقدامات مهم آموزش و پرورش در راستای مشارکت خانواده‌ها با آموزش و پرورش دانست.
مرادی افزود: هدف از طرح و اجرای این برنامه این بود که اولیای دانش‌آموزان با احساس وظیفه و مراقبت بیش از پیش بر نظام آموزشی از نزدیک بر موضوع تربیت و آموزش فرزندان در مدارس نظارت کنند.
وی تشکیل شوراهای آموزش و پرورش را به عنوان دومین اقدام مؤثر در راستای همکاری و همیاری بیشتر سایر دستگاه‌های اداری با آموزش و پرورش دانست.
مرادی ابراز داشت: شوراهای آموزش و پرورش با هدف تعامل دستگاه‌های اجرایی با نهاد آموزشی و پرورش تشکیل شد تا این دستگاه را به تمام دستگاه‌های اداری و تمام جامعه متصل کند.
مدیر آموزش و پرورش گچساران تصریح کرد: وجود فرماندار و امام جمعه در رأس این شورا نشان از اهمیت شورای آموزش و پرورش در بحث برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری است.
مرادی با اشاره به شکاف طبقاتی موجود در جامعه غربی، این شکاف را ناشی از صنعتی شدن و مدرنیسم آن جوامع و تبعیض در توزیع ثروت و استفاده از امکانات دانست.
وی گفت: در جوامع غربی حرص و آز در زمینه مسائل اقتصادی آنها را به سمت حاکم شدن نظام سرمایه‌داری کشاند و سبب بیشتر شدن شکاف طبقاتی در آن جوامع شده است.
مرادی جنبش وال استریت را از پیامدهای حاکم شدن نظام سرمایه‌داری و استفاده یک قشر خاص از سرمایه‌ها دانست و آن را سبب ایجاد ناهنجاری در جامعه عنوان کرد.
این مقام مسئول در گچساران با اشاره به وجود باورهای دینی در بین ملت و مسئولان جمهوری اسلامی ایران گفت: در صورتی که زمینه استفاده همه دانش‌آموزان از امکانات آموزش فراهم نباشد استعدادها و خلاقیت دانش‌آموزان به درستی شکوفا نمی‌شود.
مرادی راه‌اندازی مدارس شبانه‌روزی را اقدام مؤثری در راستای بهره‌مند کردن دانش آموزان نیازمند و دانش‌آموزان ساکن مناطق روستایی از امکانات آموزشی در شهرها عنوان کرد.
وی با اشاره به اهمیت نظام آموزش و پرورش برای سازندگی کشور در زمینه‌های مختلف، از خیرین و متمکنین خواست تا در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات آموزشی و پرورشی همکاری بیشتری را با آموزش و پرورش داشته باشند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول