اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دیوان عدالت اداری کشور خبر داد

راه‌اندازی دفاتر دیوان عدالت اداری در استان‌های کشور

خبرگزاری فارس: رئیس دیوان عدالت اداری کشور از راه‌اندازی دفاتر دیوان عدالت اداری در استان‌های کشور خبر داد.

راه‌اندازی دفاتر دیوان عدالت اداری در استان‌های کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری صبح امروز در مراسم افتتاح چهارمین دفتر عدالت اداری کشور در گیلان با بیان اینکه در مدت شش ماه چهارمین دفتر دیوان عدالت اداری کشور راه‌اندازی شده است اظهار کرد: در صورت فراهم شدن مقدمات کار، تا پایان سال جاری استان‌های کشور دارای دفاتر عدالت اداری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد این دفاتر ممکن است بار دیوان را سنگین‌ کند افزود: از آنجا که تسهیلات کار برای قانون است بنابراین در قوه قضائیه وظیفه داریم این تسهیلات را برای مردم فراهم کنیم.

این مسئول کاهش تردد مردم برای پیگیری شکایات به پایتخت را از جمله مزایای راه‌اندازی دفاتر مذکور عنوان کرد و گفت: با ایجاد این دفاتر مردم به راحتی به مراکز استان‌ها مراجعه کرده و همان کاری که در تهران انجام می‌شود در دفاتر استان‌ها نیز صورت می‌گیرد و دستیابی مردم به پرونده‌های خود و پیگیری شکایات راحت‌تر انجام می‌شود و مشکل تردد نیز ایجاد نمی‌شود.

وی با تصریح بر اینکه مراجعه به دفاتر مراکز استان‌ها هیچ تفاوتی در روند رسیدگی کار و پرونده ندارد اذعان کرد: مردم می‌توانند از این امکانات ایجاد شده استفاده کنند و بار مراجعات به تهران نیز کاهش می‌یابد.

منتظری دیوان عدالت اداری را نهاد کشوری دانست و ابراز کرد: این نهاد باید به مردم خدمت کند و امیدواریم گیلان هر چه بیشتر از خدمات دیوان عدالت اداری بهره‌مند شود.

وی راه‌اندازی دفاتر دیوان عدالت اداری را تنها در مراکز استان‌ها عنوان کرد و افزود: امروز دفتر عدالت اداری در محل دادگستری گیلان راه‌اندازی شده است.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور از محمدجواد حشمتی رئیس کل دادگستری گیلان به دلیل فراهم کردن زمینه امکانات لازم برای ایجاد دفتر دیوان عدالت اداری قدردانی کرد.

در مراسم مذکور «عادل نحوی» مدیر دفتر عدالت اداری دادگستری گیلان معرفی شد.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول