اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شجونی:

جهان‌بینی بسیجی بر پایه عدالت‌جویی است

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: جهان‌بینی بسیجی بر پایه عدالت‌جویی است اما جهان‌بینی غرب باطل بوده و بر پایه قدرت و سود و ثروت است.

جهان‌بینی بسیجی بر پایه عدالت‌جویی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حجت‌الاسلام محمدجعفر شجونی در پانزدهمین یادواره شهدای گمنام دانشجوی استان همدان در ملایر اظهار کرد: آزادی امروز ما مرهون خون شهداست و در این راستا گرامیداشت یاد و خاطره شهدا وظیفه همگانی است که این یادواره‌ها بخشی از ارادت ما به شهدا قلمداد می‌شود.

وی با بیان اینکه رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس با لبیک به ندای امام و هویت بسیجی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند، افزود: بسیجی همواره برای ما همان مجاهدی است که دردمند است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران اظهار داشت: بسیج امروز شکل و بعد جهانی به خود گرفته است که نمونه آن در لبنان است و اثرات پایداری آن روز به روز دنیا را بیشتر فرا می‌گیرد.

وی گفت: جهان‌بینی بسیجی بر پایه عدالت‌جویی است اما جهان‌بینی غرب باطل بوده و بر پایه قدرت و سود و ثروت است چراکه مبنای غرب از ابتدا هم قدرت‌گرایی و مادی‌گرایی بوده است.

شجونی به برپایی انقلاب‌های کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: این همان تفکر بسیجی است که از انقلاب اسلامی ما سرچشمه گرفته است و به یاری خداوند به پیروزی ختم می‌شود.

وی اضافه کرد: ریشه مقاومت بسیج برگرفته از فرهنگ عاشورایی است چراکه بسیج یک مقام اداری نیست بلکه لشکری الهی با رسالتی الهی است و بسیجیان ما با تاسی از این فرهنگ راه جاودانگی و سعادت را انتخاب می‌کنند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: مجاهد در راه خدا همه چیز را زیبا می‌بیند و درخواست من از بسیجیان این است که با تفکر مجاهدت پیش بروند و اگر این راه را بروند فرهنگ بسیجی جهان را تسخیر خواهد کرد و در قله‌های رفیع دنیا اثر خود را نشان خواهد داد.

وی خطاب به دانشجویان گفت: بسیجی بودن باید با علم و اختراع همراه باشد و اگر شما به عنوان یک نخبه بسیجی انتخاب شوید می‌توانید الگویی برای دیگران باشید.

شجونی تصریح کرد: اطاعت مطلق از ولایت فقیه وظیفه خطیر امروز ماست چراکه ولی فقیه حجت خدا برای ماست و باید دقت کنیم در اطاعت از ایشان دچار کج فهمی نشویم و در مسیر فرامین ایشان حرکت کنیم.

در پایان این مراسم از مادر شهید احمدرضا احدی دانشجوی رتبه نخست پزشکی سال 1364 و برگزارکنندگان این یادواره تقدیر شد.

این یادواره به همت دانشگاه پیام نور ملایر و بسیج دانشجویی و معاونت فرهنگی این دانشگاه و با محوریت سخن شهید احدی (نگذارید حرف امام زمین بماند) برگزار شد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول