اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اقدام به ابطال مصوبه دولت برای ایجاد شهر جدید بینالود

هنوز اقدام به شکایت به دیوان عدالت اداری نکرده‌‌ایم

خبرگزاری فارس: شهردار مشهد گفت: در اقدام به ابطال مصوبه دولت برای ایجاد شهر جدید بینالود، هنوز اقدام به شکایت به دیوان عدالت اداری نکرده‌ایم.

هنوز اقدام به شکایت به دیوان عدالت اداری نکرده‌‌ایم
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمد پژمان ظهر امروز در نشست خبری که در سالن همایش‌های شهرداری مشهد برگزار شد، در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در ارتباط با اقدام شهرداری مشهد برای ابطال مصوبه دولت برای ایجاد شهر جدید بینالود اظهارداشت: ابطال مصوبه هیئت دولت در ارتباط با ایجاد شهر جدید بینالود نیازمند یک نهاد بالادستی است و در این راستا شهرداری نمی‌تواند اقدام به این کار کند.
شهردار مشهد در ادامه به مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد در ارتباط با اقدام به شکایت به دیوان عدالت اداری برای ابطال این مصوبه هیئت دولت افزود: بر این اساس و با توجه به مسائلی که در راستای ایجاد این شهر جدید برای مشهد ایجاد می‌شود اعضای شورای اسلامی شهر مشهد بررسی این مسئله را در دستور کار خود قرار دادند.
پژمان ادامه داد: در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مصوبه‌ای را گذاشتند که شهرداری مشهد ملزم شد که به دیوان عدالت اداری برای ابطال این مصوبه اقدام کند.

*تاکید ریاست جمهوری و دولت در اصلاح مصوبه

وی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر ریاست جمهوری، وزیر کشور و استاندار خراسان‌رضوی بر اصلاح این مصوبه در ارتباط با ایجاد شهر جدید بینالود تاکید دارند.
شهردار مشهد خاطرنشان کرد: این مصوبه در حال بررسی است که براساس نظر کارشناسی برای این مصوبه و محدوده و مرز مشهد در صورت تامین نشدن خواسته مشهد، ‌شهرداری به دیوان عدالت اداری شکایت می‌کند.
پژمان در ادامه خاطرنشان کرد: در صورت تامین نشدن خواسته مشهد در ارتباط با اصلاح این مصوبه و تامین خواسته‌های شهر مشهد، شهرداری مشهد اقدام به شکایت به دیوان عدالت اداری می‌کند.
شهردار مشهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به این که بخش اول در ارتباط با اصلاح مصوبه هیئت دولت در حال اجراست هنوز شهرداری مشهد برای این امر و اجرای مصوبه شورای شهر مشهد اقدام نکرده است.

*راهپیمایی 22بهمن امسال مشهد از میدان شهدای مشهد به جای میدان  15 خرداد

پژمان در ادامه و در ارتباط با اجرایی شدن پروژه میدان شهدای مشهد افزود: پروژه میدان شهدای مشهد از جمله پروژه‌های بزرگ مشهد با طراحی پیچیده است که در راستای اجرای این پروژه مجبور بودیم که فضای کسب و کار عده‌ای که در این محدوده بودند را تملک کنیم.
شهردار مشهد افزود: مجموعه پاساژهای این پروژه سبب شد که در قسمت‌هایی مانند قسمت ضلع شرقی تخریب‌ها و گودبرداری‌های بسیاری انجام شود.
وی با اشاره به این که پروژه میدان شهدا مشهد به عنوان یک میدان برای تجمع‌های شهری در نظر گرفته شده است، ‌اظهارداشت: بر این اساس و با اقداماتی که در این حوزه انجام گرفته امیدوار هستیم اجرای ساختمان‌های این پروژه با سرعت بیشتری انجام شود.
شهردار مشهد در ادامه به تاکید تولیت آستان قدس رضوی در برگزاری راهپیمایی 22بهمن سال جاری از میدان شهدای مشهد اشاره کرد و افزود: با توجه به این که در سال‌های اخیر مراسم آغازین 22بهمن از محل میدان 15 خرداد  مشهد برگزار می‌شد در این راستا تولیت آستان قدس رضوی در برگزاری این مراسم از میدان شهدای مشهد به جای میدان 15خرداد دارد.
پژمان در ادامه به آماده کردن فضای میدان شهدای مشهد برای برگزاری این مراسم در سال جاری خبر داد و افزود: با توجه به تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی در برگزاری مراسم راهپیمایی 22بهمن از میدان شهدا، شهرداری مشهد اقدامات لازم رابرای برگزاری این مراسم از این میدان انجام می‌دهد.
انتهای پیام/م10/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول