اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دیوان عدالت اداری خبر داد

افزایش 15 درصدی پرونده‎های ارجاع شده به دیوان عدالت اداری

خبرگزاری فارس: رئیس دیوان عدالت اداری گفت: دادخواست‌های ارجاع داده شده به دیوان عدالت اداری سال جاری رشد 15 درصدی داشته است.

افزایش 15 درصدی پرونده‎های ارجاع شده به دیوان عدالت اداری

حجت‎الاسلام محمدجعفر منتظری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این افزایش ورودی پرونده‎ها به دلیل این نیست که تمام شکایت‎ها پذیرفته می‎شود و شاید تنها 50 درصد پرونده‎های ارجاعی تخلف باشد اما ورود این همه پرونده به دیوان عدالت اداری بار سنگینی را برای این نهاد به همراه دارد.

وی با بیان اینکه ادارات تلاش کنند که مسائل را درون سازمان خود برطرف کنند خاطر نشان کرد: هر پرونده‎ای که وارد دیوان اداری می‎شود هم برای ما، هم اداره مورد نظر و مردم زحمت بسیاری را به همراه دارد، لذا دستگاه‌ها حتی‎المقدور با رعایت موازین و حقوق مردم سبب شوند که شکایت مردم کمتر شود و بهتر پاسخگو باشند.

حجت‎الاسلام منتظری در خصوص اینکه کدام دستگاه‎ها بیشترین پرونده ارجاعی را داشته‌اند اذعان کرد: مطمئنا هر دستگاهی که با مردم بیشتر کار داشته باشد شکایات بیشتری را خواهد داشت اما نمی‎توان اسم دستگاه را در این مورد بیان کرد.

رئیس دیوان عدالت اداری از دستگاه‎ها خواست تا تعامل بیشتری با مردم داشته باشند و بخشی از مسائل را با تعامل حل کنید تا حقوق مردم رعایت شود.

وی بیان کرد: بحث استخدام، بیمه و حقوق کار و کارگری را بیشترین پرونده‎های فرستاده شده به دیوان عدالت اداری تشکیل می‎دهد.

رئیس دیوان عدالت اداری راه‎اندازی دفاتر دیوان عدالت اداری و ارتقای سطح خدمات یارانه‎ای در برخی از بخش‎های قضایی را از خدمات ارائه شده برای تسهیل و دسترسی مردم به دیوان عدالت اداری برشمرد و یادآور شد: البته با تصویب قانون جدید نیز ابلاغ‎های صورت پذیرفته از طریق اینترنتی نیز قانونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ابلاغ‎های اینترنتی که الان صادر می‎شود قانونی نیست تاکید کرد: قانون جدید در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دست بررسی است که امید این را داریم با تصویب این قانون از سال آینده شاهد ابلاغ‌های اینترنتی باشیم.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول