اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با استقرار مرکز شتاب‌گر ملی در قزوین

هزار دانشمند در قزوین مستقر می‌شوند

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین گفت: استقرار مرکز شتاب‌گر ملی در استان قزوین شرایط استقرار بیش از هزار دانشمند علمی کشور را در این استان فراهم می‌کند.

هزار دانشمند در قزوین مستقر می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین احمد عجم در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه یک افق شش ساله بیش از 10 هزار میلیارد ریال سرمایه را در استان جذب می‌کند اظهار کرد: با استقرار این مرکز ایران جزو هشت کشور برتر دنیا قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با استقرار مرکز شتاب‌گر ملی، استان می‌تواند به کشور خدمات و سرویس‌های علمی ارائه کند.

استاندار قزوین با بیان اینکه این استان در ارائه خدمات نقش ملی و فرا استانی را ایفا می‌کند بیان کرد: ایجاد این مرکز شتاب‌گر ملی و ارائه خدمات علمی به کشور نمونه‌ای از این امر مهم است.

وی به اجرای پروژه‌های مهم در حال اجرای استان اشاره کرد و گفت: ایجاد محور قزوین - الموت - تنکابن یکی از پروژه‌های مهم استان و کشور در حوزه راه و ترابری است که ظرف دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار قزوین افزود: این پروژه برای اجرا به 4 هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار نیازمند است که اگر صرفاً با اعتبارات استان برای اجرای آن تلاش می‌کردیم، 23 سال اجرای این پروژه به طول می‌انجامید.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته و برگزاری جلسات با وزرای راه و شهرسازی و اقتصاد و همچنین معاون اول رئیس جمهور راهکارهای مناسب برای تأمین منابع مالی این پروژه از طریق واگذاری سهام بخش اقتصاد و دارایی اتخاذ شد.

عجم همچنین از اتمام پروژه خط راه آهن قزوین - رشت - انزلی تا پایان دولت دهم خبر داد و تصریح کرد: این پروژه جزو طرح‌های مهر ماندگار دولت قرار گرفته که در طول عمر خدمتی دولت دکتر احمدی‌نژاد به اتمام می‌رسند.

وی در ادامه این جلسه خواستار جذب اعتبارات تخصیص یافته به دستگاه‌ها توسط مدیران شد و بیان کرد: تأمین اعتبارات استان کار ساده‌ای نیست و لازم است منابع اعتباری که به دستگاه‌ها اختصاص داده می‌شود، به درستی توسط دستگاه‌ها جذب شود.

عجم تصویب ردیف اعتباری دشت قزوین را یک امر مهم در تصویب لایحه بودجه امسال عنوان کرد و افزود: این مهم به توسعه بخش کشاورزی استان کمک بسیاری می‌کند.

وی در ادامه استفاده از فناوری‌های ICT ،IT را یکی از لازمه‌های اصلی توسعه برشمرد و ادامه داد: ICT ،IT موتور محرک توسعه کشور هستند.

عجم با بیان اینکه سرعت توسعه اطلاعات در دنیا غیر قابل کنترل است اضافه کرد: در کشور ما نیز با حمایت‌های دولت این امر با شتاب قابل توجهی در حال حرکت است.

استاندار قزوین در پایان به سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران اشاره و خاطر نشان کرد: بهترین شیوه صیانت از آرمان‌های امام راحل و نظام مقدس جمهوری اسلامی تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول