اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کرمان اعلام کرد

وقوع 27 قتل در ‌استان کرمان ‌طی دو ماه گذشته

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: طی دو ماه گذشته 27 قتل در این استان ‌اتفاق افتاده که به جزء یک ‌مو‌رد ‌که به‌ قصد انتقام‌جویی انجام شده، مابقی قتل‌ها ریشه در مسائل فرهنگی و اجتماعی داشته است.

وقوع 27 قتل در ‌استان کرمان ‌طی دو ماه گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، سردار حسین چناریان عصر امروز در آیین تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی شهرستان جیرفت اظهار داشت: باید شکرگزار این حکومت اسلامی باشیم که تحت ولایت فرزند پیامبر اسلام انجام وظیفه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امنیت را با حکم قضایی و کار نظامی نمی‌توان ایجاد کرد، افزود: امنیت پایدار و شایسته مردم ایران اسلامی حاصل همکاری و همدلی مردم،دستگاه‌های اجرایی و همه فرایندها در نظام جمهوری اسلامی است.

چناریان تصریح کرد: هر کس وظیفه‌ای دارد که اگر انجامش دهد امنیت مانند اکسیژن در همه جا وجود دارد و اگر در جامعه وظایف انجام نشود خلأهایی ایجاد می‌شود که نتیجه آن ناامنی است.

وی خاطر نشان کرد: طی دو ماه گذشته 27 قتل در استان کرمان اتفاق افتاده که یکی از این موارد دارای جرم امنیتی است که آن هم با قصد انتقام‌جویی انجام شده است و مابقی قتل‌ها ریشه در مسائل فرهنگی و اجتماعی داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: اکثر قتل‌هایی که اتفاق افتاده با انگیزه جنسی، عدم هوشیاری و ... بوده و ارتباطی به مسائل امنیتی نداشته است و منشأ بسیاری از این مشکلات و جرائم تربیتی است که این بیانگر نقش والدین و دستگاه‌های تربیتی است تا مشکلات موجود در این زمینه‌ها از بین برود.

وی اذعان داشت: اینکه ما بخواهیم وظایف را فقط در حد اعتبارات که به ما داده می‌شود انجام دهیم و با تمام شدن اعتبار دیگر احساس وظیفه نکنیم کوتاهی است، ما مسئولیم و باید برای رفع معضلات تلاش کنیم.

چناریان با بیان اینکه 90 درصد ناامنی‌ها ناشی از ضعف در مسائل فرهنگی است، گفت: اگر همه ما مسئولیت‌هایمان را دلسوزانه انجام دهیم بسیاری از اتفاقات که با عنوان ناامنی وجود دارد دیگر اتفاق نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه امنیت یک تولید جمعی است، تصریح کرد: یک بخش از این چرخه تولید به عهده نیروی انتظامی است و اگر بخش های دیگر فعال شوند و هدفمند در کنار هم تلاش کنند، دیگر ناامنی وجود ندارد.

چناریان با اشاره به کمبودهایی که در حوزه انتظامی در شهرستان جیرفت وجود دارد، اظهار داشت: طی جلسه‌ای که در کرمان برگزار شد یک ایستگاه راهنمایی و رانندگی داخل شهری در جیرفت اضافه شد و همچنین مصوب شد یک کلانتری در جیرفت ارتقا یابد و استقرار یک پاسگاه در شهر بلوک هم مورد تأیید قرار گرفت.

وی ابراز داشت: در هفته‌های گذشته دو پاسگاه پلیس راه در شهرستان رودبار و شهرستان کهنوج راه‌اندازی شد و در آینده نزدیک نیز یک پاسگاه دیگر در منطقه جنوب کرمان راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول