اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناجا عنوان کرد

کاهش 50 درصدی ناامنی در آب‌های خلیج فارس

خبرگزاری فارس: فرمانده ناجا گفت: طی سال‌های اخیر با توسعه پلیس دریابانی، عواملی همانند قاچاق انسان، مواد مخدر و تجاوزات مرزی در آب‌های خلیج فارس بیش از 50 درصد کاهش یافته است.

کاهش 50 درصدی ناامنی در آب‌های خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم دقایقی پیش در حاشیه برگزاری بخش پایانی مانور دریایی والفجر اظهار داشت: نیروی انتظامی به فرماندهی دریابانی آمادگی دارند با تقویت جهش‌گونه یگان‌های دریایی خود در راستای امنیت هر چه بیش‌تر گام بردارند.

وی با بیان اینکه یکی از تهدیدات همیشگی برای کشور قاچاق مواد مخدر است، افزود: طی سال‌های اخیر با حضور کشورهای اشغالگر در افغانستان تولید مواد مخدر 40 درصد افزایش پیدا کرده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه ناامنی‌های متأثر از حضور بیگانگان در شهرهای شرقی ایران محدود به مواد مخدر نشده، افزود: ساماندهی‌ تروریست‌ها و خرابکاری‌ها نیز طی سال‌های اخیر با هدف ناامن کردن مرزهای ایران دیده شده که شاهد هستیم با حضور تمام نیروهای تأمین کننده امنیت توطئه‌ها خنثی شده است.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه ناامنی در منطقه شرق کشور در حال وداع با این منطقه است، ادامه داد: زمان زیادی نمانده که منطقه شرق کشور به یک منطقه توسعه یافته و پویا تبدیل شود.

وی عنوان کرد: هر چه در مرزهای شرقی محدودیت‌ها زیاد شد مسیر قاچاقچیان به سمت دریا تغییر پیدا کرده که این امر نیاز به تقویت دریابانی را بیش از پیش محسوس کرده است.

این مسئول تصریح کرد: هر چند که قاچاق در کوتاه‌مدت منافعی را نصیب برخی از ساحل‌نشینان می‌کند، اما در درازمدت هم در منطقه تأثیر منفی می‌گذارد و هم سبب عقب‌افتادگی استان‌های ساحلی می‌شود.

فرمانده ناجا با بیان اینکه سود اصلی قاچاق در جیب قاچاقچیان کلان می‌شود، ابراز داشت: این در حالی است که ساحل‌نشینان تنها درآمدهای ناچیز باربری قاچاق را دریافت می‌کنند.

احمدی‌مقدم افزود: قاچاق آینده مناطق را نابود می‌کند و تولید ملی را نیز تضعیف می‌کند، از همین‌رو دریابانی و نیروهای مربوطه با تمام تلاش طی آغاز سال جاری با برگزاری مانور والفجر به مبادرت کنترل آب‌های سرزمینی پرداختند.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: تداوم و توسعه قاچاق سبب می‌شود آن‌گونه که باید در مناطق ساحلی از ساکنان بومی نیروی متخصص تربیت نشود.

این مسئول در بخش دیگر از سخنان خود گفت: به همسایگان پیشنهاد می‌کنیم که توسط دشمنان تحریف نشود و حق همسایگی را به جا آورند، چرا که ایران علمی و مقتدر می‌تواند به افزایش امنیت کشورهای خلیج فارس بیش از هر کشوری کمک کند.

به گفته وی رؤسای پلیس‌های کشورهایی همانند امارات، قطر و عمان بارها اذعان کردند که قاچاق انسان، مواد مخدر، تجاوزات مرزی و سایر شقوق ناامنی در آب‌های خلیج فارس طی سال‌های اخیر بیش از 50 درصد کاهش یافته است.

به گفته وی این امر بی‌شک در توسعه کمی و کیفی دریابانی ایران دارد.

احمدی‌مقدم عنوان کرد: مایه اساسی فتنه، کشورهای بیگانه واقع در منطقه است و کشورهای جنوبی خلیج فارس نیز باید بدانند که حضور کشورهای بیگانه در منطقه برای دست‌یابی به اهداف استعمارگرانه است.

فرمانده ناجا هم‌چنین متذکر شد: طی سال‌های آینده با توجه به برنامه‌های در دست اجرا، توان نیروی انتظامی و دریابانی در آب‌های جنوبی چندین برابر می‌شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد: امنیت داخل کشور رابطه مستقیمی با امنیت در مرزها دارد.

انتهای پیام/ن10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول