اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لقمانی با اشاره به مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی:

دیگر نگران زلزله 5.5 ریشتری در روستاها نیستیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس گفت: با اجرای بهسازی، مقاوم و ایمن‌سازی واحدهای مسکونی روستایی، دیگر نگران زلزله 5.5 رییشتری، نیستیم.

دیگر نگران زلزله 5.5 ریشتری در روستاها نیستیم

سید علی‌نقی لقمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در گذشته واحدهای مسکونی روستایی در برابر زلزله چهار ریشتری آسیب‌پذیر بودند اما امروز با اجرای طرح مقام‌سازی از سوی بنیاد مسکن فارس، هر خانواده روستایی دارای یک واحد امن و ایمن می‌شوند.

لقمانی خاطرنشان کرد: تاکنون 11 نوع بلایای طبیعی در دنیا تعریف شده که از این تعداد 9 حادثه در ایران صدمه و خسارت‌های فراوانی را به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه سالی 200 هزار واحد مسکونی در قالب مسکن مهر در کشور احداث می‌شود، افزود: سهم استان فارس در احداث واحدهای مسکن مهر 20 هزار واحد در سال است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس تصریح کرد: از 102 هزار واحد مسکونی در دست احداث در دولت نهم و دهم 88 هزار واحد در استان فارس به بهره‌برداری رسیده است.

لقمانی بیان داشت: بنیاد مسکن به موجب اساسنامه مصوب، تولید انبوه مسکن شهری را در قالب مسکن حمایتی به قیمت تمام شده برای گروه‌های کم‌درآمد در دستور کار خود دارد.

وی اضافه کرد: برای تامین مسکن اقشار کم‌درآمد متناسب با نیازهای مادی و معنوی متعادل با وضعیت اقتصادی، تاکنون 22 هزار واحد مسکونی برای شهرهای زیر 25 هزار نفر را عملیاتی کرده‌ایم که از این تعداد 10 هزار واحد احداث شده است و همین تعداد در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس ابراز داشت: در اجرای طرح احداث واحد مسکونی برای شهرهای زیر 25 هزار نفر، به ازای هر خانواده 20 میلیون تومان تسهیلات داده شده که تاکنون 440 میلیارد تومان تسهیلات به استان فارس اختصاص یافته است.

لقمانی خاطرنشان کرد: با تعاونی‌هایی که در ساخت و احداث واحدهای مسکونی مسکن مهر به موقع به تعهدات خود عمل نکنند برخورد قانونی می‌شود و این طرح به انبوه‌ساز واجد شرایط  واگذار شده و در این مورد مردم باید به طور مستقیم بر عملکرد شرکت تعاونی‌ها نظارت و حسابرسی داشته باشند.

وی از اجرای طرح هادی در روستاه‌ها خبر داد و گفت: برای هزار و 700 روستا در استان فارس طرح هادی تهیه شده و در 512 روستا این طرح به مرحله اجرا درآمده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس خاطرنشان کرد: بیش از 206 هزار سند مالکیت در این استان صادر شده که از این تعداد دو هزار و 500 سند در سال گذشته و 17 هزار جلد در سال جاری صادر می‌شود.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول