اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوادث غیرمترقبه استانداری خراسان‌جنوبی:

دو سوم خراسان‌جنوبی در منطقه با خطر زلزله بالا قرار دارد

خبرگزاری فارس:‌ مدیرکل بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری خراسان‌جنوبی گفت:‌ دو سوم این استان در منطقه با خطر زلزله بالا و بسیار بالا قرار دارد و جزو مناطق پرخطر کشور محسوب می‌شود.

دو سوم خراسان‌جنوبی در منطقه با خطر زلزله بالا قرار دارد

محمدعلی آخوندی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با بیان اینکه کار مطالعات بر روی گسل‌های بیرجند، نهبندان و قاینات توسط دانشگاه بیرجند انجام شده است، اظهار داشت: در این کار تحقیقاتی شناسایی گسل‌ها، خطرپذیری منطقه و تعیین حریم گسل‌ها به صورت دقیق انجام شده است.

وی تصریح کرد: دو گسل بزرگ در منطقه نهبندان وجود دارد که تاکنون زلزله بزرگی را تجربه نکرده است.

*وقوع سالانه 420 زلزله در خراسان‌جنوبی

مدیرکل بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری خراسان‌جنوبی از وقوع سالانه 420 زلزله در استان خبر داد و گفت: البته اکثر این زلزله‌ها زیر چهار ریشتر است و زلزله دور بازگشت دارد.

آخوندی به اقدامات پیشگیری از خطر در مقابل زلزله‌ها در استان اشاره کرد و افزود: در همین راستا مقاوم‌سازی منازل روستایی با جدیت انجام می‌شود و در مناطق شهری نیز نظارت‌های خاصی بر ساخت‌‌و‌سازها وجود دارد.

وی ادامه داد:‌ برای تشویق روستاییان برای ساخت ‌و ‌ساز مقاوم در روستاها تسهیلاتی به مبلغ 10 میلیون تومان با نرخ سود چهار درصد ارائه می‌شود تا افراد با این تسهیلات اقدام به ساخت و ساز واحدهای مسکونی مقاوم کنند.

*نصب دستگاه GPS پیشرفته بر روی گسل خضری

مدیرکل بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری خراسان‌جنوبی از نصب دستگاه GPS پیشرفته بر روی گسل‌های اصلی استان خبر داد و گفت: این دستگاه پیشرفته حرکت گسل‌ها را نشان می‌دهد که این کار تاکنون در خضری انجام شده است.

آخوندی از کمک مالی این مجموعه برای تسریع در روند ساخت تصفیه‌خانه بزرگ بیرجند خبر داد و اظهار داشت: در یک مرحله بحرانی از کار ساخت این تصفیه‌خانه مبلغ 3.2 میلیارد تومان از سوی این مجموعه کمک مالی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این کمک برای خرید تجهیزات این تصفیه‌خانه انجام شده است چرا که این تجهیزات از خارج کشور وارد شده بود همچنین در یک مرحله دیگر نیز مبلغ 14 میلیارد ریال به کار ساخت این تصفیه‌خانه کمک مالی شده است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول