اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت همکاری در برنامه پزشک خانواده شهری صورت می‌گیرد

پرداخت 80 درصد سرانه جمعیت به پزشکان و داروخانه‌ها

خبرگزاری فارس: پزشکان عمومی، متخصص و داروخانه‌های طرف قرارداد سازمان‌های بیمه‌گر در صورت شرکت در برنامه پزشک خانواده شهری بسته حمایتی دریافت می‌کنند.

پرداخت 80 درصد سرانه جمعیت به پزشکان و داروخانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان فارس اظهار داشت: با توجه به تدابیر صورت گرفته و تصمیم‌گیری‌های انجام شده تمام مطالبات پزشکان عمومی، متخصص و داروخانه‌های طرف قرارداد تا پایان سال 90 از طرف سازمان‌های بیمه‌گر تسویه می‌شود.

افشار مظاهری افزود: پزشکان عمومی و داروخانه‌های طرف قرارداد سازمان‌های بیمه‌گر در صورت همکاری در برنامه پزشک خانواده شهری، 80 درصد علی‌الحساب مطالبات ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری را دریافت خواهند کرد، ضمن اینکه 80 درصد علی‌الحساب سرانه مصوب جمعیت زیرپوشش در ابتدای هر ماه نیز به آنان پرداخت خواهد شد.

وی گفت: تمام اعتبارات لازم برای این طرح دیده شده است و مشکلی در زمینه پرداخت‌ها وجود ندارد.

مظاهری در مورد برنامه پزشک خانواده شهری بیان داشت: در برنامه پزشک خانواده شهری و سیستم ارجاع، پزشکان عمومی به امر درمان مردم می‌پردازند و در صورت نیاز فرد به سطح دوم یعنی پزشک متخصص ارجاع داده می‌شود.

وی اضافه کرد: در سطح اول برنامه پزشک خانواده شهری، ویزیت بیماران و همچنین خدمات دارویی مورد قبول سازمان‌های بیمه‌گر به صورت رایگان است و در سطح دوم یعنی ارجاع به پزشک متخصص 10 درصد از هزینه‌های درمان توسط مردم و 90 درصد باقی‌مانده توسط سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه خدمات درمانی ابراز داشت: در صورتی که فردی زیر پوشش خدمات برنامه پزشک خانواده شهری و سیستم ارجاع قرار نگیرد باید تمام هزینه‌های درمان را خود پرداخت کند.

مظاهری ابراز داشت: کاهش هزینه‌های درمان مردم، منطقی‌شدن ارجاعات به سطح دو و سه (پزشکان متخصص و فوق تخصص)، توزیع عادلانه منابع و استفاده بهینه از اعتبارات درمانی از مزیت‌های این برنامه است.

وی در زمینه سایر مزایای برنامه پزشک خانواده شهری افزود: در صورت اجرای برنامه پزشک خانواده و با ارائه خدمات بهداشتی و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت گام موثری در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها برداشته می‌شود، ضمن اینکه با ارائه مشاوره و راهنمایی از طریق پزشکان، از منابع و تجهیزات پزشکی و خدمات تخصصی و فوق تخصصی به صورت بهینه استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/‌ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول