اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد:

حضور 4000 جوان در طرح نشاط معنوی اوقاف

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: در طرح نشاط معنوی که در تابستان 90 در دو مرحله قبل از ماه رمضان و بعد از ماه مبارک در 35 امامزاده شاخص برگزار شد حدود 4000 نفر شرکت کردند.

حضور 4000 جوان در طرح نشاط معنوی  اوقاف
به گزارش خبرگزاری فارس در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی در مراسم اختتامیه طرح نشاط معنوی شهرستان ساری که با حضور 400 متربی طرح نشاط معنوی آستانه مقدس امامزاده عباس(ع) پهنه کلا و امامزاده ملا مجدالدین برگزار شد، بیان داشت: با حرکت در راه اهل بیت و انس با قران نسل جوان را از گزند حوادث حفظ کنیم.
وی خاطرنشان کرد: انیس شدن با قرآن و حرکت در راه معصومین باعث حفظ جوانان و نوجوانان میشود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اهمیت قرآن کریم گفت: تمام خوبی‌ها و نیکی‌ها در قرآن کریم جمع شده است و کسانی که با قرآن دائم و مستمر انس دارند نشاط معنوی را می‌توانند کسب کنند.
وی یادآور شد: ائمه اطهار در کنار قرآن کریم ثقل دیگری هستند که همه انسان‌ها باید به آنها توسل جویند و راه ارتباط با خداوند متعال و رسیدن به سعادت را باید از طریق این بزرگواران طی کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان داشت: اگر معصومین در دنیا سعادتمند بودند به خاطر این است که تمام حرکت، راه و روش آنان بر اساس دستورات قرآن کریم بوده است و همه باید پیرو این بزرگواران باشند.
سهرابی طرح نشاط معنوی را از طرح‌های مهم ویژه پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان استان ذکر کرد و تصریح کرد: این طرح در تابستان 90 در دو مرحله قبل از ماه رمضان و بعد از ماه مبارک در 35 امامزاده شاخص برگزار شد که حدود 4000 نفر در این طرح شرکت داشتند.
سهرابی اضافه کرد: دانش‌آموزان در کلاس‌های مختلف از قبیل مباحث قرآنی، آموزش روخوانی، روانخوانی، آموزش آداب اسلامی و اجتماعی، داستان‌های زندگانی پیامبران و امامان معصوم، آموزش احکام متناسب طهارت و نماز، مباحث قرآنی آموزش قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، بیان اصول عقاید با محورهای نبوت، امامت، آموزش آداب اسلامی و اجتماعی، داستان‌های زندگانی پیامبران و امامان معصوم، آموزش احکام متناسب تقلید، تکلیف، طهارت به ویژه وضو و غسل، نماز، روزه، مباحث اخلاقی از قبیل هنجارهای ارتباطات اجتماعی و دوست‌یابی، کلاس‌های هنری آموزش خطاطی، نقاشی و مواد آموزشی دوره متوسطه شامل مباحث قرآنی آموزش معارف قرآن کریم، بیان اصول عقاید با محورهای توحید، نبوت، امامت و ولایت فقیه، بیان احکام شرعی به ویژه احکام جوانان و نوجوانان، مباحث اخلاقی از روابط اجتماعی، رفتار با پدر و مادر و حجاب، برگزاری جلسات پاسخ به شبهات دینی با استفاده از اساتید مجرب، کلاس‌های هنری آموزش خطاطی، نقاشی شرکت داشتند.
وی تاکید کرد: این کلاس‌ها زیر نظر 100 مربی و مبلغ  آموزش‌دیده تعلیم یافتند.
سهرابی فعالیت‌های تفریحی، ورزشی و اجتماعی را فوتبال، شنا، تیراندازی، دو میدانی، برگزاری اردوهای سیاحتی، زیارتی به اماکن مقدسه و مناطق تفریحی استان، برپایی نماز جماعت و قرائت ادعیه و برگزاری مراسم مذهبی در این اماکن متبرکه، فعال کردن خدام افتخاری فرهنگی بقاع، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، فعال کردن کتابخانه‌های امامزادگان و بقاع متبرکه را از فوق برنامه‌های این طرح ذکر کرد.
به گزارش فارس، در این مراسم به 50 نفر برتر رشته‌های مختلف طرح نشاط معنوی جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.
انتهای پیام/ص20
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول