اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 1700 شرکت‌کننده؛

اختتامیه طرح نشاط معنوی در خراسان‌جنوبی برگزار شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی اختتامیه طرح نشاط معنوی با حضور یک‌هزار و 700 شرکت‌کننده در آستانه مبارکه شهدای دره شیخان بیرجند برگزار شد.

اختتامیه طرح نشاط معنوی در خراسان‌جنوبی برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در مراسم اختتامیه این طرح اظهار داشت: طرح نشاط معنوی تابستان ‌جاری، از پنجم تیرماه در 36 مرکز اماکن متبرکه سطح استان آغاز شده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین محسن امیری گفت: این طرح در بیرجند نیز در سه مرکز استان شامل شهدای دره شیخان، حسینیه امام رضا(ع) و جامعه القرآن‌کریم با حضور اساتید قرآنی برگزار شده است.
وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های حقیقی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن و مسائل فرهنگی در کنار اماکن متبرکه است، افزود: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی طرح نشاط معنوی در جوار امامزادگان در دستور کار اوقاف قرار گرفته است.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه هدف اصلی اداره اوقاف و امور خیریه ترویج فعالیت‌های قرآنی در اماکن متبرکه و امامزادگان است، تصریح کرد: در بسیاری از امامزادگان سراسر استان کلاس‌های طرح اوقات فراغت با محوریت آموزش و قرآن برگزار شده است.
امیری یادآور شد: طرح اوقات فراغت سال جاری از افزایش صد درصدی تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است.
وی اذعان کرد: امامزادگان و اماکن متبرکه در استان پتانسیل مناسب و خوبی برای افزایش معارف دینی، اخلاق و قرآن کودکان و استفاده از خیرات و برکات این اماکن است.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه وجود اماکن متبرکه در سطح استان منشأ خیرات و برکات فراوانی است، ادامه داد: باید با برگزاری کلاس‌های قرآنی و اخلاقی در کنار این اماکن از خیرات و برکات آنها استفاده شود.
امیری با بیان اینکه این طرح با حضور 50 درصدی برادران و 50 درصدی خواهران تشکیل شده است،‌ تصریح کرد: این طرح در سه مقطع ابتدایی، ‌راهنمایی و دبیرستان با هدف گسترش فعالیت‌های قرآنی و اخلاقی برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه در طرح امسال سعی شده در کنار بارگاه امامزادگان و اماکن متبرکه در گسترش فعالیت‌های قرآنی تلاش شود، افزود: با توجه به فرموده امام راحل اماکن متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند و این مهم بدون حضور خانواده‌ها و برگزاری کلاس‌های فرهنگی و قرآنی در این اماکن محقق نمی‌شود.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه در بیرجند کلاس‌های قرآنی با حضور اساتید قرآنی در سطح تخصصی و حفظ قرآن برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در کنار برگزاری کلاس‌های قرآنی و فرهنگی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی سعی بر ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین شرکت‌کنندگان شده است.
در پایان به نفرات برترشرکت کننده در این دوره از کلاس‌ها با اهدا لوح و جوایز نفیسی تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول