سعید عبداللهزاده امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در همدان از آغاز ارائه خدمات امور مشترکین از طریق دفاتر خدمات مشترکین خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای خرداد ماه چهار خدمت آبفا شامل تسویه حساب، تغییر نام، صدور قبوض المثنی و فروش انشعاب باید در کل استان از طریق دفاتر خدمات مشترکین انجام شود.
وی از استقبال شهروندان در نخستین روزهای اجرای این طرح خبر داد و گفت: در ابتدای کار ممکن است اشکالی باشد که اینها را با آموزشهایی که روزانه برگزار میشود دنبال میکنیم تا حل شود و این خدمات را تمام مردم دریافت کنند.
معاون درآمد خدمات مشترکین آب و فاضلاب همدان ابراز داشت: در مجموع 100 دفتر پیشخوان دولت در سطح استان آمادگی ارائه این چهار خدمت را به مردم دارند.
وی با بیان اینکه بیشتر مراجعات مردم برای تغییر نام و تسویه حساب بوده است، افزود: همچنان مراجعه حضوری شهروندان ادامه دارد و ما آنها را راهنمایی میکنیم تا بتوانند به این طریق آشنا شوند و در این راستا ارتباط خود را با شهروندان قطع نکردیم.
عبداللهزاده از کاهش سرویسهای واحد 122 خبر داد و گفت: به طور تدریجی همه کسانی که با این شماره تماس میگیرند را راهنمایی میکنیم تا از طریق دفاتر خدمات مشترکین خدمات خود را دریافت کنند و امیدواریم که در 10 تا 15 روز آینده همه خدمات از طریق دفاتر خدمات مشترکین صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه تمام کسانی که مجوز دفاتر پیشخوان دولت گرفته باشند، میتوانند در این امر ورود کنند، افزود: برای دفاتر پیشخوان آمادگی آموزش داریم و حتی این آموزش را میتوانیم در محل کارشان ارائه کرده و با آنها همکاری کنیم.
معاون درآمد خدمات مشترکین آب و فاضلاب استان همدان در پایان یکی از مزایای این کار را صرفهجویی در وقت عنوان کرد و گفت: کنترل فرایند گردش کار، استفاده از سیستمهای الکترونیکی، حذف کاغذ و عدم تشکیل پرونده فیزیکی برای مشترکین و دریافت به موقع خدمات از دیگر مزایای این طرح به شمار میرود.
انتهای پیام/صا20/چ3000