اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های ارومیه:

مجلس جایگاه طرح نظرات مردمی به سایر قوا است

خبرگزاری فارس: استاد علوم‌ سیاسی دانشگاه‌های ارومیه، گفت: مجلس به‌ عنوان ارائه‌دهنده قوانین، جایگاهی برای طرح نظرات و درخواست‌های مردمی در میان سایر قوا است.

مجلس جایگاه طرح نظرات مردمی به سایر قوا است

مرضیه قنبرپور، امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به اینکه نباید به مجلس به‌ عنوان اهرم قدرت نگریست، اظهار داشت: قوه مقننه باید به ‌عنوان ارائه‌دهنده طرح‌های اصولی و کارآمد مردمی در میان سایر قوا شناخته شده و عملکرد موفقی در مورد درخواست‌های مردم از مسئولان داشته‌ باشد.

وی افزود: مجلس نهم باید با سرمشق گرفتن از اقدامات دوره‌های گذشته مجلس به‌ طور کامل همسو با نظام و مردم حرکت کند تا مقبولیت آن نزد مردم ماندگار شود.

این استاد دانشگاه، در ادامه با اشاره به اینکه نباید نمایندگان برای طرح نظرات در صحن مجلس دچار بحران شوند، تصریح‌ کرد: برخی نمایندگان با طرح نظرات انتقادی و غیرمهم اقدام به ایجاد جو نادرست در صحن مجلس می‌کنند که این‌گونه اقدامات غیراصولی و غیرکارشناسانه باعث تغییر دیدگاه مسئولان نسبت به آن نماینده و در نتیجه ناکارآمدی وی می‌شود از این رو باید تمام نمایندگان برای ارائه طرح‌ها به‌طور اصولی و ماندگار فعالیت کنند.

قنبرپور، در پاسخ به این سوال که ورود جامعه دانشگاهی و حوزوی در بطن مجلس چه نتیجه‌ای می‌تواند داشته باشد، بیان داشت: حضور اساتید دانشگاهی و حتی حوزوی در صحن مجلس و دوری این قشر از محیط‌های علمی به ‌دلیل نبود وقت کافی، موجب خدشه ‌دار شدن نظام آموزشی کشور شده و در آینده طولانی‌مدت نمی‌تواند نتایج جالبی داشته باشد.

این دکترای علوم‌ سیاسی، در بیان نکات قوت مجلس نهم، گفت: حضور نمایندگان با آرای بالا و جلب نظر دولت نسبت به این دوره از مجلس یکی از نقاط قوت مجلس نهم است که می‌تواند به‌ عنوان محرک برای افزایش دقت در قانونگذاری و ارائه مصوبات باشد.

استاد علوم ‌سیاسی دانشگاه‌های ارومیه، در پایان تصریح‌ کرد: رعایت حدود قانونی در ارائه مصوبات و همچنین تجدید نظر نسبت به قوانین مصوب دوره‌های گذشته مجلس از اقداماتی است که باید در دوره نهم مورد توجه باشد و نمایندگان نسبت به انجام این فعالیت‌ها دقت‌نظر بیشتری از خود نشان دهند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول