اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت تعاونی دامداران و مرغداران طرقبه شاندیز:

انحصار واردات نهاده‌های دامی در دست چند نفر باید شکسته شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت تعاونی دامداران و مرغداران طرقبه شاندیز با بیان اینکه انحصار واردات نهاده‌های دامی در دست چند نفر است، گفت: انحصار واردات این نهاده‌ها باید شکسته شود.

انحصار واردات نهاده‌های دامی در دست چند نفر باید شکسته شود

حسین موسوی‌نژاد صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طرقبه و شاندیز اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات صنعت دام و طیور در کشور انحصار واردات نهاده‌های مورد نیاز این صنعت در دست چند نفر است که باید شکسته شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی دامداران و مرغداران طرقبه شاندیز افزود: نوسانات شدید قیمت خوراک دام و تولیدات مرغداران در طی چند ماه گذشته این صنعت را دچار بحران شدید کرده، به طوری که به‌ عنوان نمونه شاید بیش از 40 درصد جمعیت طیور تخم‌گذار این شهرستان طی 2 ماه گذشته کاهش یافته است.

وی تأکید کرد: افزایش شدید نرخ گوشت مرغ در ایام ابتدای سال، افزایش بیش از حد قیمت تخم‌مرغ در روزهای پایانی سال و کاهش شدید آن در طی این ایام مرغداران را دچار سردرگمی کرده و آنان را متحمل زیان‌های بسیاری کرده است.

نوسان 300 درصدی تخم‌مرغ در 3 ماهه اخیر

مدیرعامل شرکت تعاونی دامداران و مرغداران طرقبه شاندیز بیان داشت: نوسان 300 درصدی قیمت تخم‌مرغ طی 3 ماه گذشته جایی برای برنامه‌ریزی مرغداران نگذاشته است و این امر سبب بروز اختلالاتی در مرغداری‌ها شده است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات صنعت دام و طیور در کشور انحصار واردات نهاده‌های مورد نیاز این صنعت در دست چند نفر است که باید این انحصار شکسته و واردات نهاده‌های دامی از حلقه آنها خارج شود.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه واگذاری شرکت پشتیبانی امور دام به وزارت صنعت، معدن و تجارت این شرکت را به یک بنگاه تجاری تبدیل کرده است، تاکید کرد: در سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی، صنعت دام و طیور کشور که بعد از صنعت نفت بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری ملی در آن انجام شده است را رو به نابودی کشیده است.

جهاد کشاورزی به جای سیاستگذاری، سیاست‌پذیر شده

وی در ادامه گفت: جهاد کشاورزی متولی تولید در کشور است و باید تصمیم گیرنده و سیاست‌گذار از تولید تا سر سفره خانوارها باشد، ولی با اعمال این سیاست‌ها جهاد کشاورزی رو به سیاست‌پذیر شدن پیش می‌رود تا اینکه سیاست‌گذار باشد.

دبیر اجرایی نظام صنفی کارهای کشاورزی طرقبه شاندیز عنوان داشت: علی‌رغم نظر کارشناسان‌ ارشد کشاورزی و هم‌چنین وزیر جهاد کشاورزی، نرخ‌گذاری‌ها و سیاست‌گذاری در وزارتخانه‌هایی هم‌چون صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با واردات صورت می‌پذیرد که هیچ تخصص و تجربه‌ای در اداره شرکت پشتیبانی امور دام نداشته و ندارد.

موسوی‌نژاد افزود: البته نباید فراموش کرد که با تحریم‌های اقتصادی شوک اقتصادی به کل کشور وارد شده که صنعت دام و طیور را هم شامل شده است ولی با این وجود می‌توان با واگذاری مسائل مربوطه به حوزه کشاورزی از تولید تا مصرف به دست جهادکشاورزی و نظارت بر عملکرد آن سیستم را مدیریت کرد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول