اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از امروز

جشنواره گردشگری روستایی اورامان‌ تخت آغاز شد

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره طبیعت‌گردی و گردشگری روستایی از امروز تا پنجم خردادماه جاری در طبیعت زیبای اورامان‌ تخت سروآباد برگزار می‏‌شود.

جشنواره گردشگری روستایی اورامان‌ تخت آغاز شد

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: در این جشنواره تعداد 10 پژوهشگر، استاد طبیعت‌گردی، همکاران سازمان میراث فرهنگی کشور و معاونان گردشگری و کارشناسان طبیعت‌گردی به مدت سه روز در خصوص طبیعت‌گردی این منطقه برنامه‌هایی ارائه خواهند داد.

امیر الهی افزود: در این جشنواره سمینار آموزشی با موضوعات طبیعت‌گردی و کوهستان برگزار می‌شود و همچنین تعداد 5 موضوع طبیعت‌گردی در سطح ملی و عمومی توسط کارشناسان آموزش ارائه و برنامه‌هایی مانند موسیقی محلی و هه‌لپرکی نیز در حاشیه سمینار برپا می‌شود.

وی هدف اصلی برگزاری این جشنواره را معرفی منطقه گردشگری و تاریخی اورامان تخت که از زیباترین مناطق طبیعی کشور، به‌عنوان یک مقصد گردشگری بکر و اشتغالزایی با امکانات ساده بومی و بالفعل کردن قابلیت‌های بالقوه گردشگری منطقه است، عنوان کرد.

الهی افزود: وجود دریاچه زیبای زریوار و پنج زیستگاه طبیعی و مناطق کوهستانی بی‌نظیر، قابلیت‌های توریسم‌پذیری این منطقه را ارتقا می‌بخشد.

به گفته وی، به‌منظور ارائه خدمات بهتر تعداد 25  باب منزل روستایی استیجاری و هتل سنتی اورامان تخت با امکانات اقامتی برای اسکان میهمانان در نظر گرفته شده است.

الهی مسیر مشخص‌شده برای تور طبیعت‌گردی را حرکت از سنندج به طرف اورامانات و تفرجگاه‌های اطراف و ورود به شهر مریوان و بازدید از دریاچه زیبای زریوار و مناظر اطراف و بازگشت به طرف سنندج اعلام کرد.

در نخستین جشنواره گردشگری روستایی و طبیعت‏‌گردی اورامان 200 گردشگر حضور دارند.

اورامان تخت زمانی شهری بزرگ بوده و مرکزیتی خاص داشته و به همین دلیل از آن به‌عنوان تخت یا مرکز(حکومت) منطقه اورامانات یاد می‌کرده‌اند که به غیر از معماری سنتی خاص روستا که حالت پلکانی دارد و پشت بام منزل حیاط منزل دیگری است وجود چشمه‌های پرآب و مراسم‌های خاص از جمله مراسم عروسی پیر شالیار و همچنین پوشاک کردی این منطقه را جذاب و دیدنی کرده است.

شهرستان سروآباد در فاصله 92 کیلومتری غرب سنندج و در همجواری شهرستان مریوان واقع شده و مهم‌ترین منطقه استان از نظر تعدد جاذبه‌های گردشگری و طبیعی مانند: تفرجگاه‌های درکی، دزلی، رودخانه سیروان، دریاچه زریوار، تفرجگاه‌های جنگلی و آبشار بل است. 

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول